LPT til USB

Jeg har lige købt en Router D-Link 704P og på den Router er der
printerudgang men desværre kun til hvad der svarer til LPT1. På den printer
vi har er der kun mulighed for USB stik. Findes der nogen konverterkabler
eller konverterstik så man kan bruge sådan en (USB-)printer til en LPT port
alligevel ?

Jeg har været lidt rundt at søge på nettet men har desværre kun fundet
kabler som kan lave det modsatte af det jeg efter lyser.

Er det noget man eventuelt kan flikke noget sammen selv og i den forbindelse
tænker jeg på om signalspændinger og understøttelse kan forenes ?

Kim Larsen

Re: LPT til USB

Nej, ikke så vidt jeg ved. De fleste USB printere kræver massiv CPU
kraft af computeren de er sluttet til. Denne kan din router ikke levere,
derfor er den med parallelport og ikek USB.

Med andre ord - glem det...

Re: LPT til USB
Hej,

Eller brug en let bedaget pc (dog med USB) som printserver i stedet.

--
Regards,
Soeren

Re: LPT til USB

Så kunne vi bare lade computeren den sidder på køre konstant og det var ikke
meningen (vi har ikke brug for strømrøver). Skulle det endelig være kunne vi
bare købe en printserver eller printer som kan køre via en LPT-port.

Alt det kan jeg godt selv regne ud.

Spørgsmålet gik ud på om man kunne løse problemet via konverter og det kan
man altså åbenbart ikke.

Kim Larsen

Re: LPT til USB

Så vælger man bare en der kan, hvis det er vigtigt, ok den er også trådløs:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr24%0279

Mvh Hauge

Re: LPT til USB

Nej, routerens egenskaber er vigtigere end at den kan bruges som
printserver, så det har ingen interesse. I øvrigt ønsker jeg ikke trådløse
routere ved mindre at det er strengt nødvendigt.

Kim Larsen

Re: LPT til USB

Det var også for at banke Klaus i hovedet, der som altid, når han igen
udtaler sig om et emne han ikke ender til, siger "drop det"..

/Hauge

Re: LPT til USB

Så find du en parallel til usb converter der duer til en printer !

Det "ender jeg jo ikke noget til" i følge dine udtalelser !

Re: LPT til USB

Men routere findes med USB, men du skrev jo bare glem det, istedet for at
råde til en anden router.

Eller i følge dig: "ikek USB."

/Hauge

Re: LPT til USB

Ja, netop

Var det en anden router Kim Larsen efterspurgte, eller var det et
kredsløb der kunne konvertere fra parallel til USB ?

Men "kloge Hauge" kunne jo fortælle, hvilken router han så skulle købe -
var han interesseret i det ?

Derefter påstod du så at jeg ikke kender noget til emnet, som så vidt
jeg ved er "LPT til USB". Mener du det, eller kan du finde en parallel
til USB konverter ???

Re: LPT til USB

Du kavlede om router og computerkraft, og der findes endda billige routere
med kraft nok til at trække en USB-printer.
Men _alle_ dine svar er så simple, at folk for det meste skal spørge igen om
hvad du mener.. Er du meget glad for at læse dine egne indlæg, for eet eller
andet må der sku være galt?

FUT: mudder
/Hauge

Re: LPT til USB

Og ?
Skriver du i dk.edd hierakiet lige nu, eller dk.teknik.elektronik ?

Vrøvl.

Din fatteevne ?

Her, snup en www.kinagrill.dk

Re: LPT til USB

Så svar dog pr. e-mail !

Eller fis over i dk.snak.mudderkastning

"drop det"..

Hvorfor forholder du dig ikke blot til det oprindelige spørgsmål :

[...]

Tjaeh, hvorfor gør du så ikke selv det lige nu? Dumhed?

Uhaja det var vel nok en suveren ide, men det vil Klaus jo ikke, han
ignorerer det jo hver gang alligevel, så mon ikke det var til ham du skulle
sige det?!:

Fordi jeg gav et forslag til en mulighed for at løse problemet, istedet for
et "nej" som Klaus _altid_ giver som svar, uden nogen form for begrundelse.

/Hauge

Re: LPT til USB

Sludder, find nu den dims der kan bruges eller indrøm at du har taget
fejl.....

Re: LPT til USB

Jeg har ikke udtalt mig om dimsen findes, men at dine svar er intetsigende.
Du havde travlt med at routeren ikke kunne klare en printer, da det kræver
"uhada mange kræfter", ok lige netop den router kan ikke, men andre billige
routere kan sagtens. Men du svarede bare "glem det".. Som du plejer, når du
ikke kender til en løsning.

/Hauge

Re: LPT til USB

-løs spørgerens problem, eller hold op med at jeage personer, du har set
dig gal på.

Bo //

Re: LPT til USB

Gjorde jeg ikke lige netop det? Jeg gav en løsning.. Det er sku da mere end
andre har kunnet finde ud af.

/Hauge

Re: LPT til USB

Nej, jeg udtalte mig om at den ikek fandtes og derefter mener du at jeg
udtaler mig om noget jeg ikke kender til.

Så find dog løsningen på parallel til usb !

Re: LPT til USB

Konstruktiv som altid?