low cost powersupply.. igen :)

Jeg har prøvet at bygge den her op, for brug ved 220V...

Men jeg er ikke sikker på hvordan man ændre den så den kommer til at spille
og om det i det hele taget kan lade sig gøre...

http://www.discovercircuits.com/DJ-Circuits/offline5v.htm

det giver i den rigtige retning at køre den 10K ned i modstand, men pulserne
bliver ret smalle til sidst at det måske er umugligt at styre..

nogle der har nogle inputs?

Kasper

Re: low cost powersupply.. igen :)
Hej Kasper

Ja, brug en trafo, du risikere at slå dig selv eller andre
ihjel med sådan et kredsløb.

Re: low cost powersupply.. igen :)

Hej,

Det var nu ikke mit spørgsmål... Men det er sandt men ikke en mulighed!!
Det er ikke til et fusk projekt, og der er flere faktore der gør en trafo
ikke er en mulighed... 1. vægt/størelse 2. det bliver ikke nemt at måle
fosynings spænding korrekt. sikkert flere..

hvis ikke der kan laves noget alternativt så bliver det en non-isolated
buck/boost converter men den er formentlig dyere og større end dette, men
lige så farlig...

Det med med farligheden er ikke et issue, det er under fuld kontrol, det
skal bygges i et apperat der skal ce og UL mærkes etc... så kender fint
reglerne for det.

vi bruger pt. en kondensator spændingsdeler strømforsyning der heller ikke
er adskilt og dem bliver der nok produceret 20.000 om månden af...

men vi skal have udskiftet den konstruktion pga. udviklingen på X2
kondensatore :(

Kasper

Re: low cost powersupply.. igen :)

Hmm ... Ved et styktal på ca 220.000 om året er prisen på det enkelte
komponent vel en  væsentlig faktor :o)

En trafo til 100 mA fylder eller vejer ikke meget i vore dage, men er
dyrere.

Hvorfor står der max 100 mA på udg , når LM2923 er god for
500 mA.

Hvad hvis IRL620S smelter og kortslutter ??!

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: low cost powersupply.. igen :)

Meget væsentligt... og det tal skal meget gerne være stigende...

MEN... en fejl konstruktion er værre end en for dyr konstruktion...

Fordi indgangs spændingen ikke kan levere power nok og falder i spænding..

Der skal laves sikring af det.. evt med fusable modstand, men der skal også
lave surge beskyttelse, ellers fiser det hele af..

Kasper

Re: low cost powersupply.. igen :)

Mon ikke det er ideen med de 4.7 ohm som første komponent ved TB2-2 ?

Re: low cost powersupply.. igen :)

Hvor mange mA har du brug for?

--
Bruger du  Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Hej, der er lidt forskelligt, men til de små applicationer er det måske
5-10mA på 5V og 40 til 60 mA på den høje forsyning...

jeg ved der er en stor ripple på den høje forsyning (12 til 20V afhængig af
styringen og load), men det er ikke kritisk.

indgangs spændingen vil være dejligt hvis den kan køre 85 til 264V...

Kasper

Re: low cost powersupply.. igen :)
Max skreiv:

Ikke usansynlig, men om inngangspenningen er 16,5V AC? Hvordan blir det
med virkningsgraden i forhold til en standard serieregulering, ved lav,
middels og høyt strømuttak?

HM

Re: low cost powersupply.. igen :)

tror du snakker om ind på regulatoren... men skal kun bruge 5-10mA normalt
på 5V

Kasper

Re: low cost powersupply.. igen :)
Kasper skreiv:

Jeg kjenr to kretser som nne ha vert brukt:

AT&T, 240V -> 5V :
ATT2405, 50 mA
ATT2406, 100mA
En DIL8 pakke, tre 1 mottand og 3 kondensatorer, så funker den.

MAXIM:
MAX610 - 612
Dise var noenlune tsvarende AT&T

Beklgeligvis, disse kretsene ser ut til å være utav produksjon, men
siden behovet ditt er såpass stort, kan det kanskje betale seg å
bestille en spesilrodukjon fra MAXIM.

Fortell oss om du lykkes :-)

HM

Re: low cost powersupply.. igen :)

Det eneste problem ved disse er de formentlig er for dyre, men jeg vil kigge
på det :)

Jeg tror vores target pris for hele psu'en er ca. 1$...

Kasper

Re: low cost powersupply.. igen :)

Det tror jeg sagtens kan lade sig gøre v/ 200Kpcs

Jeg har lavet et par direkte netforsynede switchere i den prisklasse.
Men kan du ikke lige ryste op med hvilke(n) forsyningspænding(er) du
skal bruge, og ved hvor store strømme+

Krav til effektivitet?

Fysisk størrelse?

Inputspændingsområde?

Re: low cost powersupply.. igen :)

egentlig er det 2 typer:

85 til 264CAC ind 50/50Hz
1: 12V 100mA 2: 12V 300mA
5V kan laves med en 7805, da strømmen er lille.
Det fysiske er mest aktuelt for den med den lille strøm, der vil jeg tro
uden at være sikker omkring 3 til 4cm2
effiktiviteten skal vel være over de 60 - 70%

Mvh
Kasper

Re: low cost powersupply.. igen :)

(cut)

OK - type 1 kan jeg håndtere umiddelbart, type 2 er værre - 3,6W ud
til 1$ ?

Det er nok muligt, men ikke noget jeg har færdigsyet :-)

Du vil selv lægge det ned på print - eller skal det være som separate
moduler?

Kan du bruge evt. bruger færdige enheder? (uncased)

Re: low cost powersupply.. igen :)

Hej...

Hvad koster sådan noget her?

Jeg skal bare bruge al den info jeg kan få :)

Det skal inbygges på vores print.

hvis du har færdige moduler, kunne jeg da godt tænke mig at teste :)

så alt er velkommen.

Kasper

Re: low cost powersupply.. igen :)

(cut)

OK.

Heheh - sådan virker det ikke - beklager. Det er et design der er
brugt tid på at teste og verificere - men jeg giver dig gerne hints.

Zetex - Fairchild  - LT er et par steder at starte. Kig også i FTM
hvis du/I får det. Der var et antal løsninger for ca 1 år siden.

Re: low cost powersupply.. igen :)

Det er jeg klar over, også derfor jeg spurgte hvad du havde en ide om det
skulle koste....

men hvis det skal være aktuelt skal spec. på den jo frem.

men jeg har kigget meget rundt på diverse datablade :)

bla. FSQ211, NCP1010 / 1052, Viper 12/17

Kasper

Site Timeline