lommeradio

Hej gruppe

Er der nogen her der kan anbefale en lille fm-radio? den skal kunne ligge i
en bukselomme...

Vh
Thomas

Re: lommeradio
Hej Thomas

Der sidder en vældig god en i min mobiltelefon, en Nokia 6610i

Re: lommeradio
Thomas udtrykte præcist:

Jeg købte for nogle år siden en Grundig "City Boy 50". Den fungerer
fint og har gode modtageegenskaber. Prisen husker jeg ikke eksakt, men
det var få hundrede kr.

Der er et link her: http://www.grundig.dk/?did90%79961

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Re: lommeradio [FM, DAB, DAB+, DMB & DAB-IP?]

Hej Thomas

Som du sikkert ved, har DR besluttet at sende DAB. Hvis det er
interessant kunne du kigge på noget i denne stil:

Pure Pocket DAB 2000 Portable DAB/FM Radio & MP3 Player:
(Amazon.com product link shortened)
(Almindelige AA batterier anvendes).

Jeg har ingen anelse om DABs dækning til portabel brug.

http://da.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcast

-

What's the difference between DAB, DAB+, DMB & DAB-IP?:
http://www.digitalradiotech.co.uk/DAB_DAB+_DMB_DAB-IP.htm
Citat: "...
    1.  DAB -- which uses the outdated and inefficient MP2 audio codec
and a relatively weak error correction coding scheme
    2. DAB+, DMB, DAB-IP -- which use modern video and/or audio codecs
and use far stronger error correction coding schemes
It should also be said that DMB and DAB-IP are virtually identical other
than the fact that DMB uses MPEG-4 video and audio codecs whereas DAB-IP
has chosen to use Windows Media codecs. But they are all modern and
efficient codecs, so the performance in terms of efficiency should be
similar (DMB will be slightly more efficient because it uses MPEG-4
audio and video codecs, whereas DAB-IP uses the less efficient Windows
Media codecs)
..."

DAB Receivers (nogle har også DMB):
http://www.worlddab.org/dabprodinfo.php?recid=4&page=1

-

Hvem ved - med tiden får vi måske jordisk DMB (T-DMB) "super DAB",
istedet for DAB:

"Mangler" dog T-DVB:

CLIOD PMP3550:
http://www.netget.dk/print_product.asp?product36%50
Citat: "...
Dette transportable TV er udstryret med en 3,5" LCD skærm og 16,7
millioner farver, og tilbyder både modtagelse af TV sendesignal samt FM
radio. Ydermere er den udstyret med en optagefunktion, så du kan lagre
dine medier.
MP4(Video Only): Max. Resolution 720*480
Performance FM RADIO Tuning 87.5 ~ 108 MHZ
TV tuner (Option) NTSC eller PAL/SECAM BG/I / DK (VHF/UHF/CATV)
Indbygget T-DMB (Korea)
..."

-

Udenlandsk udstyrsadresser med DMB:

Venturi V1 PMP/DMB TV Review:
http://dapreview.net/comment.php?comment.news.3896

October 1, 2006, Cowon iAudio N2 - PMP GPS DMB With Windows CE Running
on AMD:
http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/10/cowon-iaudio-n2-pmp-gps-dmb-with-windows-ce-running-on-amd.php
Citat: "...And yes, it will play your digital media like MP3, OGG, WMA,
WMV, DivX, AVI, XviD, JPEG, MPEG… ect… ect. Just like Cowon’s A2, it
supports nearly all of the major media types..."

October 28 (2006), New Cowon D2 - quite feature packed:
http://dapreview.net/news.php?item.3716.5
Citat: "...
# Playback 45 hours (MP3), DMB 8 hours.
# Built-in DMB (For Korean market)
# SD Card slot for SD&MMC
# Supports various files WMV9, MPEG4 (Movie), MP3, Ogg, WMA, FLAC (Music)
# FM Radio, Radio record, Vocie/Line-in Record
..."

-

August 31, 2006, New Integrated Chip Enables Next Generation of DAB
Enabled Digital Audio Products:
http://www.prweb.com/releases/2006/8/prweb431171.htm

/Glenn

Re: lommeradio [FM, DAB, DAB+, DMB & DAB-IP?]

Mine oplevelser med en perstel bluenote er at der er langt til fuld dækning.
Og selv i et områder med fuld dækning kan der nemt komme udfald pga
bygninger mm. Så medmindre man ikke kan undvære de specielle dab kanalker er
fm stadig bedre.

Site Timeline