Logitech webcam optik

Hej!

Sidder og pjatter med at samme linserne i et QuickCam Pro, som jeg har fået
med adskilt optik. Men jeg kan ski ikke finde en rækkefølge der giver et
ordentligt billede. Linserne ser sådan her ud, og nederst er mit bedste
forsøg:
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/linser.bmp

Det ser rimeligt ud, men når man samler cam'et i kabinettet kan det kun lige
netop bringes i fokus på ting langt væk, når optikken er skruet ud i yderste
position. Så man kan ikke ta' close-ups med det.

Er der nogen der ved hvordan den rigtige rækkefølge på linserne og ringene
er?

Sorry hvis det er lidt off topic, men jeg har prøvet i dk.fritid.foto, det
gav ikke så meget. Og der er desværre ingen dk.teknik.foto...  :-/

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark

Re: Logitech webcam optik
Hej Ulrik

Det bedste råd vil nok være at finde et magen til, og så aflure hemligheden.

Mvh Max

Re: Logitech webcam optik

Hm, ja. Det er bare svært at skille ad uden at skade kabenettet, det er
klikket sammen. Og optikken var limet i gevindet. Men hvis nogen har et
defekt de vil af med ( i Århus)...  :-)

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark