Logic level FETs.

Davs.

Jeg kigger mig lidt omkring efter en gængs logic level FET.

Mit strømtræk er ganske begrænset, typiskt til at trække et relæ, eller en
mindre magnetventil. Strømforbrug omkring 1A, evt i sjældne tilfælde 2-3A(så
kan jeg jo indsætte noget kraftigere lige der).

Jeg har nogle stykker af disse relæer/magnetventiler, og vil egentligt gerne
af med mine 0,7volt som alm transistorer taber.

Findes der nogle små FETs der kan drives fuldt ON med en 5volt fra en
mikroprocessor, ikke være i ret stort hus, og gerne billigt, evt som SMD?

Kan man få noget lign. ULN2003, eller måske en anden chipbaseret smart
løsning til at "blæse udgangene lidt op"?

Den skal kunne drives af 0-5volt, og forsynes med 12V, og switche 12V.
Switch frekvensen er lav, worst case 1khz,

Nogle gode ideer?

Hvad gør i andre iøvrigt når i leder efter en komponent der kan det jeg
søger? Kender i bare "dem alle", eller slår i det op i nogle databøger,
eller hvad dælen??
Umiddelbart er det jo _temmeligt_ uoverskueligt at gennemblade feks
elsupplys transistoroversigt, og finde en egnet løsning uden at kende de
enkelte typer udenad.

Mvh
Henrik

Re: Logic level FETs.

Ja, det findes.

Skal du bare drive lidt, findes der dobbelte typer med 0.4Ohm on
modstand i SOT23-6 hus. Skal det være lidt større, har jeg en stang
eet-eller andet i Dpadk (ca 6Amp), og endnu større typer til 30Amp i
TO220 hus. Ind mellem dem alle sammen findes 5Amp dobbelt typer i SO-8
hus. Der er stort set frit valg.

Fairchild og siliconix er gode steder at starte. IR kan osse være med.