Löewe som brænder hsp trans af.

Har fået et Löewe ind i fusk. lidt forhistorie om det var at da jeg fik det
ind var hsp. trafo og hsp. trans loddet ud.
Jeg loddede trafo fast igen, mont. en ny hsp trans (Som var samme type
2SC4542, men ikke samme fabrikat).
Da jeg tændte for skidtet spillede den, fint billede og lyd, ingen
problemer, som jeg nu kan teste det uden fj.betj.
Men efter ca 5 min. brændte hsp. trans af. Den var ikke specielt varm.
Da jeg skildte det af igen fandt jeg den lille ferrit perle som plejer at
sidde på basis??? af hsp trans'en.

Nu er sp. så. Skal jeg ofre den monsterdyre originale hsp. trans med
monteret ferrritperle på basis ??? og så kører den, eller hvad bør jeg gøre
først,.
tv'et er et Löewe Art 70-100 pip 100Hz.

Det skal siges jeg normalt ikke gider lave tv, men kunne ikke krybe mig
udenom det her...

Mvh.
Manse

Re: Löewe som brænder hsp trans af.
det

Nej, emitter.

gøre

Jeg vil tro det er vigtigt at du bruger den rigtige hsp. transistor. Det er
i alt fald vigtigt ved nogle Grundig app. Der holder en alm. hsp. transistor
ofte ikke ret længe. Der skal bruges den som Grundig har specificeret. Du
har vel checket (målt) diverse kondensatorer i højspændingen. (Især dem på
collector af hsp.transistoren)

Kender det ;-)

mvh
JBH