Loddestation

Hej,

Det er på tide at jeg anskaffer mig en ordentlig loddestation til hobbybrug.
Igennem arbejdet har jeg mest brugt Weller PU-81 o.l. som jeg har været fint
tilfreds med.

Men hvor finder jeg loddestationer til en fornuftig pris?

F.eks. Brinck vil have langt over 2000 kr for en Weller loddestation, og jeg
er ikke helt sikker på om deres "Prisbillig loddestation m. variabel temp.
175-480°c" til 299,- er ok.

-Steen

Re: Loddestation

www.elv.de har flere loddestationer til en billig pris.
Jeg har selv en LS 50, som jeg er meget tilfreds med. Temp fra vistnok 150
til 450 hvis jeg husker rigtigt. Den er på 48 w, så den bliver hurtigt varm
og kan også lodde forholdvis kraftige ting.

Mvh
Morten

Re: Loddestation
On Fri, 10 Jun 2005 10:26:28 +0200, "Steen Garbers Enevoldsen"

Hvad med en Velleman. De laver nogle ganske fornuftige loddestationer
i prisklassen fra 299,- til 625,-

Jeg har selv en VTSSC50N til 588,- som jeg er meget tilfreds med. Det
er entermostat loddestation med 48 W 150 til 420 grader.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk

hobbybrug.
fint
jeg

Jeg har en Velleman VT-SS30 i værktøjskassen, som jeg i sin tid gav en 6-800
for ( for 6-7 år siden )..
Digital udlæsning af temp ( 3 stk 7-segment LED), hurtig opvarmning og
kraftig nok til alt jeg har loddet med den..

Monacor, Skytronic mfl. sælger samme model med deres eget logo på, såeh..
Det er bare om at finde den billigste..

/peter

Re: Loddestation

Velleman VT-SS30 er blevet erstattet af VTSSC30N og koster idag 598,-
i følge deres katolog.

De skriver om  den:
Avanceret loddestation med digital udlæsning.
Temperatur: 150 - 420 graderCelsius. Drifteffect 48W.Driftspænning på
kolben 24V. Vægt 1,75 kg.
Anbefales til undervisning og erhverv.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk
Re: Loddestation

Hvis du bruger den til hobby brug hvor du i ny og næ skal have lavet en
lodning kan næsten alt bruges.
Men bruger du den ofte og skal du lodde på kraftige ting så som store
stellag eller +4mm2 ledninger så skal du have noget der er behageligt i
brug. Jeg købte mig en wsd81 da jeg tiltider lodder på batterier som skal
have meget varme i kort tid. weller er en loddekolbe der næsten holder
evigt. også om 10 eller 20 år kan du få spidser og reservedele til dem. tænk
på hvor gammel magnestat loddekolben er.
harald nyborg skulle have en billig weller. en jeg kender har sådanne en han
er glad for den. men han kom også fra en skruetrækker med varme i.

Jacob

Site Timeline