loddespidser...

Heysa

Jeg har lige et spørgsmål (givet vis lagt i et forkert forum), men der må
næsten være nogen her som kan (og forhåbentlig vil) hjælpe.

Jeg har adgang til 3 loddekolber. De er alle udemærket, men fælles for dem
alle er at spidserne fra den originale producent er store. Næsten for store
til det jeg skal bruge dem til. Det drejer sig om følgende modeller:

Weller WECP-20: med 50w kolbe og 0,4mm spids
Weller WESD51: med 50w kolbe og 0,4mm spids):
Antex 660 TC: med både 50w og 25w kolbe og 0,5mm spids

Alle er temperatur regulerbare.

Kan nogen herinde henvise til hvor i køber spidser til kolberne og hvor
store disse er? Jeg skulle gerne ned og bruge 0,1-0,2mm spidser, men hvor
søren får man fat i disse, og hvordan finder man ud af om den går til ens
kolbe?

Ser meget frem til et svar! Tak på forhånd.
Kenneth Østergaard

Re: loddespidser...

Jeg har checket den sædvanlige hjemmeside med links til forskellige
elektronik forretninger i .dk og udland. Det hjalp mig ikke i første omgang.

Kenneth Østergaard

Re: loddespidser...

omgang.
Forsøk:

http://www.oisteinroed.no/pdf-web/Rammesider_og_generelle_pdf_katalog/Hovedsider_komplette/Hovedside_produktkatalog.htm

HM

Re: loddespidser...

Weller spidser fås hos næsten enhver elektronikpusher.

Re: loddespidser...

Hej Klaus D.
også ned i 0,1-0,2mm? Jeg bor 1 km fra Århus Radio Lager. De havde 0,4mm som
det mindste.
Jeg kan dog prøve at tage ned på Vesterbro torv og besøge Elektronik Lavpris
for at se om de er leveringsdygtige...
Kenneth Østergaard

Re: loddespidser...

Hvad skal du bruge 0,1 til ???
Jeg tror at 0,4 er det mindste.....

Næppe.
ÅRL er lidt mere fremme i skoene.

Re: loddespidser...

Til at installere en chip i en PS2. (se:
http://www.china-magic.com/install.html og diagrammerne på samme side) Jeg
har stadig 1 enkelt 0.12mm til min Antex, det er dog een jeg købte i
England, da jeg boede der. Og butikken jeg købte den i er ikke online.

Hahaha ja, det tør svagt antydes! :)

Kenneth Østergaard

Re: loddespidser...

Lad dig ikke snyde af deres specs! Og en 15w loddekolbe er enten noget
ureguleret l* eller måske en Metcal ;-)

Under alle omstændigheder er der ikke noget du ikke kan lodde i en PS2 (ud
over nogle BGA'er naturligvis) med en LT1 (0.25mm) eller lignende. LT passer
til Wellers WS80 - mon ikke det er de samme som WESD51's?
Ellers sidder jeg da med en WECP-20 på jobbet. 0.5mm pitch kan sagtens
loddes een ad gangen med vores standard 0.8mm "spade" spidser...

LOL! Sådan kan man også sige det...

Mvh.
 Anders (der har støttet begge butikker - EL dog kun på deres gamle lokation
på den anden side)

Re: loddespidser...

Det akn du sagtens gøre med en 0,4 mm. Jeg har loddet masser af SMD med
halvstore spidser.

Re: loddespidser...

Jeg

Man får nenner en kold lodning med en meget tynd spis, da den ikke kan
afgive så meget varme.
Istedet for en tynd spis skal men bruge rigelig med flus, så flyder tinnet
hen hvor det skal være.

JJ

Re: loddespidser...

-har jeg prøvet at antyde...

Bo //

Re: loddespidser...

hvor
ens

Nok kun de almindelige, ikke model "synål".
Jeg kan se at RS har ned til 0.2 mm spids til wsp-80, og 0.25 til MLR, men
ikke til andre modeller.

Re: loddespidser...

Hej,

Det kan godt være, du mener at have brug for en tynd spids, men hvad skal du
rent faktisk lodde?
-en væsentlig årsag til IKKE at anskaffe en så tynd spids er at varmen ikke
kan komme ud til loddestedet.

Hvis det er til QFP'er med 0.5mm benafstand, så loddes de lettest med en
meget stor spids, og passende flydende flus.

Bo //

Re: loddespidser...

Hej Bo se mit indlæg lidt længere oppe fra kl 21:57

Kenneth Østergaard