Loddekolber?

Hey

Har efterhånden prøvet en del udstyr til på og afmontering af leaded og smd
komponenter men bliver selv ved med at vende tilbage til den traditionelle
Weller TCP 50W eller den tynde 25W kolbe.
Men jeg ville gerne høre hvad I andre har af erfaringer da jeg nok skal ud
og købe et par nye (måske varmlufts) kolber næste år.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
Re: Loddekolber?
smd

Jeg har selv en WSP80 - der kun kan anbefales. Man finder måske noget der er
bedre - og noget der er næsten ligeså godt men billigere. Men jeg mener nu
det er et godt kompromis. I den højere ende er Wellers "Touch" kolbe rigtigt
god, ligesom Metcals (og sikkert også Pace's - men dem har jeg ikke prøvet)
"induktionskolber" er fine. Desværre er spidserne til de førstnævne ret
dyre...
Check evt http://www.ing.dk/downloaddocs/loddestationer.xls for en oversigt.
Hvis der iøvrigt mangler essentielle produkter så smid evt. lige en mail til
snipped-for-privacy@ing.dk...

Iøvrigt er pincetter efter min mening et stort hit til afmontering af
soic'er, to-porte (R,C,L...) mv!

Mvh.
 Anders

Re: Loddekolber?

Jeg kunne ikke være mere enig - jeg har oxo købt en WSP80 - og den er _bare_
dejlig! fra stuetemp til 375gr på 14 sek! :D

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling... ;-)