loddekoble med en lille spids til lodning af IC'er

Loddekoble

En god loddekoble med en lille spids til lodning af IC'er
Har en Antex cs18 - men syndtes at spidsen er for stor og klodset.

Har du kendskab til en god loddekoble.  Så andgiv venligst type og
forhandler og telefon nr.

Med venlig hilsen

OZ2ZT - Monie

Re: loddekoble med en lille spids til lodning af IC'er

Weller er bare "state off the art"
priserne svinger fra forhandler til forhandler
her er en i den billige ende hvor du selv kan lave strømforsyning eller
bruge hvad du har
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem81%47
her er en med det hele ,men også noget dyre
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem81%52
spidser køber du så efter behov
men som sagt check priserne rundt omkring

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

...som bør kunne købes brugt?

Uden at have checket priser ville jeg nok anbefale en '80er - eller i hvert
fald een med tynd kolbe...
Og når det er sagt kan man få OK billige termostatstyrede kolber fra
underlige mærker - HUSK bare at checke udvalget af spidser!!!

Mvh.
 Anders (der har en gammel magnastat (som det første link) og en WS-80)

Re: loddekoble med en lille spids til lodning af IC'er

Nej. Metcal er "State of the Art". Weller er "bare" alm. god fornuft.
:-)

Min næste loddestation bliver en Metcal.

Jesper G. Poulsen

Re: loddekoble med en lille spids til lodning af IC'er
Jeg har en Weller wsd 81. den er dejlig. mindste spids er 0.2mm Metcal er
også gode. Men de er alt for dyre at have kørende. Hvis man har behov for
2-3 spidser så ok. men har man behov for 12 spidser som mig så skal man
huske at spørge bank rådgiveren pænt. rigtigt pænt. det skal dog lige siges
at metcal har lavet den eneste udsuger der virker. Wellers er noget ged ved
siden af. der er dog intet der slår sugetråd.
Køb hvad du vil have. jeg måtte slippe 2200kr + moms for min.

Re: loddekoble med en lille spids til lodning af IC'er

Bedre end denne:
http://www.computronics.com.au/sc7000/ ?

Jesper G. Poulsen

Re: loddekoble med en lille spids til lodning af IC'er

Jeg har en Weller WS50 station med LR21-loddekoble (købt hos
www.strimola.com for 1300 kr). Mindste spids til LR21 er 0,4mm (Weller
ETS).

Jeg er meget glad for dette udstyr.

mvh
Nils Emil P. Larsen
--
My reply-address is valid.           www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig.      Redning af døde BIOS'er

Site Timeline