Loddehjelp. - Page 2

Re: Loddehjelp.

blyfrit tin ser mere mat ud ( ikke reflekterende )

her er lidt nede af siden eksempler på lodninger med blyfrit tin

--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Re: Loddehjelp.
Hej jan

Ja, det er nærmest usynligt :)

Max

Re: Loddehjelp.

Hurra for usynligt blæk :)

http://www.bygteknik.dk/tec_english/index.htm

<<< dunker_hovede_i_dørkarm.avi >>>

--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Re: Loddehjelp.
Hej jan

Fin joke :)

klapper.wav

Max

Re: Loddehjelp.

Hold da i hede, hule, blankpolere - osv. Dér ligger ligegodt noget arbejde
bag udarbejdelsen af det projekt. Det eneste, der kunne skæmme mit øje er,
at tegnsætning på engelsk følger lidt andre og simplere regler end for dansk
(og tysk for den sags skyld).

Men, men, men, det har jo ikke en s-k-i-d- med lodning at gøre, og dét var
jo emnet.

Dyb respekt.

--
---
Med venlig hilsen

Re: Loddehjelp.

takker ....  det er lidt min hobby og levevej :)
--
Jan_stevns

God Baghjul og godt nyt Hår til alle der mangler !

Re: Loddehjelp.

Ja, jeg kunne faktisk heller ikke få øje på det.:-) Det er nok varmet
tilstrækkeligt op til dit næste indlæg.:-) Undskyld, men den lå sku' lige
til højrebenet.:-)

Ja, lidt sjov (blid mopning) har vi vel lov til  bare en gang imellem.:-)
Selvfølgelig i gensidig respekt som en selvfølge - ellers er det ikke sjovt.

Du har vel set, når f.eks. Max er "ude efter min skalp" en gang imellem -
bare lige for at nævne det i forbifarten - ikke også Max.? Sorry, jeg kom
til at sætte et punktum før spørgsmålstegnet. Det er normalt forkortelsen
for "maximal". Men dét vil Max nu nok venligst have sig frabedt.:-)

Undskyld, jeg var lidt kåd i aften.:-) - og så har jeg stadig til gode at se
Max i levende live.

--

Ha' det rart
Karsten, OZ1GB

Re: Loddehjelp.
Hej Karsten

Jeg har også været død i sværen i mange år :)

Max

Re: Loddehjelp.

Hej Max

Jamen ikke ridset og ristet?:-)

--

Ha' det rart
Karsten, OZ1GB, Sædvanligvis QRV på 3.724 MHz daglig kl. 16 DNT.

Re: Loddehjelp.
Hejsa,

For at nå målet er det totalt ligegyldigt hvorledes en eventuel "blytest"
skal udføres!

Blyholdigt tin, to loddekolber i god stand, og så fortynde hvad der nu måtte
være på moderbrættet med friskt blyholdigt tin. Så er der loddet gamle
komponenter ud og renset for gammelt tin i samme omgang.

Kondensatorer der buler ud har eksisteret i sådan cirka 10.000 år, især
efter disse er lanceret i SMPS.

God arbejdslyst.

/Claus

Site Timeline