Lodde USB stik på serielt kabel?

Som total elektronik noob, så tillader jeg mig at spørge; kan man lodde
 et USB stik direkte på et serielt kabel, istedet for først at lodde et
 serielt stik på og derefter bruge et rs-232 -> USB konverter kabel?

Mvh
Henrik

Re: Lodde USB stik på serielt kabel?
Hej Henrik

Nej, du kan ikke undvære konverteren.

Max

Re: Lodde USB stik på serielt kabel?
Henrik K skriver:

Ja, du kan godt lodde et USB stik på et seielt kabel.

Men du får næppe den ønskede virkning, idet udstyret som du sætter USB
stikket i forventer "USB signaler" og det stykke udstyr du sætter
serielkablet til, forventer at modtage "serielle signaler".

Altså skal der en konverter imellem.

Re: Lodde USB stik på serielt kabel?
Takker for hurtige svar :)

Mvh
Henrik

Re: Lodde USB stik p serielt kabel?

Hvilken udfordring søger du at løse?

--
Steen Suder

Re: Lodde USB stik på serielt kabel?

Jeg ville egentlig blot "simplificere" et setup ved at undgå konverter ka
blet. Det handler om at jeg har en GPS med RS-232 forbindelse (uden stik p
å) og så tænkte jeg at man lige så godt blot kunne lodde et USB sti
k på, da den skal tilsluttes via en USB port.

Mvh
Henrik

Re: Lodde USB stik på serielt kabel?
Henrik K sendte dette med sin computer:
"Jeg har en 12volts halogenlampe.
Den skal tilsluttes lysnettet.
Kan jeg ikke undgå transformatoren og sætte et 230volt stik på?"

Det vil ikke virke, og det vil din direkte forbindelse heller ikke.
Dog vil halogenlampen sikkert fejle mere spektakulært end din GPS.

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: Lodde USB stik på serielt kabel?

Det er muligt at du mener at jeg er et laverestående væsen, blot fordi
jeg ikke har megen forstand på elektronik - men med din kommentar kunne j
eg fristes til at tro at du har stukket fingrene i stikkontakten lidt for m
ange gange for at tjekke om den er slukket eller tændt?

Re: Lodde USB stik p serielt kabel?

Rolig nu - og Leif, du holder dig i ro.

Vi forsøger blot blot at afdække behovet samt på en grafisk måde at
forklare at der er nogle enheder, der bliver lidt svære at komme udenom ;-
)

Converterkablerne fås ret handy; hvordan ser dit nuværende kabel ud?

--
Steen Suder

Re: Lodde USB stik på serielt kabel?

at
 ;-

Ja, det er muligt - jeg kan nu stadig ikke se ret meget behovsafdækning i
 ovennævnte kommentar.

Det med konverter kablet har jeg helt styr på, og det med et serielt stik
 kan jeg trods alt også finde ud af. Tænkte blot at man måske kunne o
mgå det.

Mvh
Henrik

Site Timeline