Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Hej gruppe,

Jeg har fået skåret kablet til min 17" Siemens CRT skærm over. Jeg har
købt et nyt SUBD 15p han stik,

I kablet er der:

3 tykke ledninger:
    blå
    grå
    rød

og 5 tynde:
    sort
    gul
    hvid
    orange
    brun

Men hvordan skal de loddes på 15p stikket?

På forhånd tak

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Det kan du jo måle dig frem til på det oprindelige stik.....

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel
Stikket er blevet hugget sammen med PC'en ;-(

On Sat, 17 Apr 2004 16:31:29 +0200, "Peter Andersen"

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel
hej

det nemmeste vil være at "bippe" det klippede stik igennem, med et
multimeter eller lign, eller at du forsigtigt fjerner plastikken fra
det klippede stik og så ser hvor de er loddet på.

 Mikkel Rømer Jespersen
Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel
Stikket er blevet hugget sammen med PC'en ;-(

On Sat, 17 Apr 2004 16:32:06 +0200, Active

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Kig lidt på min hjemmeside.

Kalus
Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel
Hej Klaus,

Jeg går ud fra det er http://home6.inet.tele.dk/moppe/109Sconn.html
du henviser til ikk?

On Sat, 17 Apr 2004 16:34:45 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Prøv at tage låget af skærmen og kig der hvor ledningerne er loddet i
printet. Jeg har flere gange set at der på printet har stået hvad de
forskellige ledninger er. Så ved du hvilke ledninger der er hvad og kan
bruge ovennævnte liste til at lodde dem i et nyt stik.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Jo

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel
On Sat, 17 Apr 2004 16:34:45 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

ehm.. det er en philips, man kan ikke udlede at fordi philips bruger
samme farver i kablet at det kan overføres til en Siemens, men
selvfølgelig kan det være det virker, det er jo også rimelig nemt at
lodde ledningerne af igen og prøve forfra :-)

 Mikkel Rømer Jespersen
Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Nej, men ud fra mine oplysninger er de fleste på plads.

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel
Hej Klaus,

Mine ledninger passer meget godt med dit skema, men jeg har én tynd
blå ledning "til overs" - mon det er "Sync Ground"??

On Sat, 17 Apr 2004 16:34:45 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Det tror jeg ikke, men det kan du måle dig til. I øvirgt skal du bare ha
gang i H og V sync og 3 farver så har du billlede på skærmen.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

On Sat, 17 Apr 2004 18:25:17 +0200, "Peter Andersen"

Hvad gør de andre så godt for?

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

De halve af dem er ført til Ground, det er dem der fortæller
monitortype. De sidste er datakommunikation, så man kan identificere
selv monitoren.

Prøv at ohm de fleste ledninger i forhold til stel, over havlvdelen af
"de tynde" er blot stelforbindelser.

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel
On Sat, 17 Apr 2004 18:25:17 +0200, "Peter Andersen"

Øv, Har loddet R, G, B + deres respektive Ground + VSYNC + RSYNC
Og intet billede på skærmen!

Nogle idéer?

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Det kan være du har byttet om på H og V sync...

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel
On Sat, 17 Apr 2004 21:49:34 +0200, "Peter Andersen"

Netop - eller næsten. Jeg fulgte Martin Sørensens råd:

[...]

Der opdagede jeg at jeg havde brugt de forlerte ledninger til V & H
sync. Jeg havde benyttet farve kolonnen "Colour in
Monitor cable" fra dette skema
http://home6.inet.tele.dk/moppe/109Sconn.html

Istedet skulle jeg have benyttet "Colour in
DSub 15" kolonnen.

Nu synes det at virke perfekt! - så nu mangler jeg bare at finde ud af
hvordan man samler coveret til stikket
(http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp?PRO_ID30%370 )

Mange tak for den gode og hurtige hjælp!

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

Det bude da være det mindste problem... skil huset af, i med stikket og på
med aflastningsbøjlen der nok bare skal skues løst på kabet og saml hele
stikket.

Og så sørg for at der ikke er nogen der render med dit stik g computer en
anden gang :-)

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Lodde nyt stik på VGA monitor kabel

det ser da ud til du skal skrue det sammen.

--
Jens

Gud gav ganske vist menneskerne forstanden, men glemte Henrik Kylling &