LM4562 (OpAmp)

Mangler 2-3 stykker af denne OpAmp til test ifm. en prototype, men de er
ikke nemme at finde til menneskepenge, uden der skal købes en stang...
hverken Farnell, RS og de øvrige i samme skuffe har den. Sample fra
National no option !

Det skal være denne type i DIL - nogen der kender nogen, så jeg kan få
gennemført den test.

Venlig hilsen
Finn

Re: LM4562 (OpAmp)

Digikey har dem på lager.

Mvh
Gert K.

Re: LM4562 (OpAmp)

Tak for den Gert; de var glemt, og jeg genopdagede hvorfor..
Digikey siger £26.60 for to stk. = 150% oveni for pp.

Nogen som snart skal bestille hos Digikey, så jeg kan snige mig med og
kommer ned på en rimelig pp. ;-)

Venlig hilsen
Finn

Re: LM4562 (OpAmp)

 - Hvorfor lige LM4562?? - noget lyd du roder med??

Det er forholdsvis anerkendt i øjeblikket at de er noget af det mest
vellydende, bedre end 6172'eren... - Så køb blot en stang eller to, og scor
til dit eget forbrug ved at sælge til audiophilerne...!!

Lars / Viborg  ( Tech Support for LC Audio på snipped-for-privacy@lcaudio.dk )

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: LM4562 (OpAmp)
Hej Lars

Ja, jeg tænkte det samme, de burde ikke være svære
at afsætte og de koster jo heller ikke alverden.

Re: LM4562 (OpAmp)

Tak skal i ha' Lars og Max - og ja de ku' sikkert afsættes ;-)

..og ingen bid her, så jeg har lige bestilt direkte hos National. Jeg
skal have det her problem lagt død, så lege købmand må blive en anden dag :)

Og det er audio (ikke HiFi/audiophilerne Lars :), hvor jeg har brug for
lavt sig./støj forhold, lav Input Bias, PSRR og CMRR > ~110 ..tæt på
grænser af det mulige med standard OP's.

Af 18 funktioner (OP's) er kun 1 kobling hysterisk - man har sparet en
OpAmp og fødte et problemn - tovlige personager.

De ellers gode typer fra TI/BB og Analog etc. kan ikke magte det, så nu
testes LME49710/LM4562 line fra National og derefter Linear
Technology... det lugter hen mod at blive pebret eller re-design af både
funktion og PCB.

Venlig hilsen
Finn

Re: LM4562 (OpAmp)
Hej Finn

Hvorfor fik du dem ikke som samples ?

Re: LM4562 (OpAmp)

Hej Max, var også planen og det er ikke usædvanligt. For et par stykker
  synes en 'sample overdirektør' jeg ska' slippe et noget underligt
beløb for handling etc. - samt levering fra fjernøsten med laaaang
transporttid.

Har ikke få't samples fra dem i > et par år, så der er åbenbart indført
nogle skjulte aftaler/pleje af de lokale kanaler (som ikke gider samples).

Suk.. endnu en komponentleverandør får det røde kort.. de gode kan nemt
  tælles på en hånd :-/

Venlig hilsen
Finn

Re: LM4562 (OpAmp)
Hej Finn

Problematiken omkring samples er nok at mindre virksomheder
i bl.a. østeuropa har udviklet en teknik til at skaffe sig samples til
deres produktion, de har nærmest postkæder der rekvirerer
samples, så det er forståligt at producenterne ikke gider det
mere, man får nu en gang ikke samples for at bruge dem.

Re: LM4562 (OpAmp)

Ja misbrug spiller også ind - de sku' ha' smæk de slyngler. Mit behov er
sjældent stort og småbeløb, men denne gang...

Heldigvis bruges sokler til de karle, så i ventetiden fikses et hack med
en micro board med et par 'normale' OpAmps, der kan proppes i hullerne.
Så kan jeg teste nogle 2 trins løsninger udover et trim med unikke og
dyre stumper.

National fik shippet fra Singapore i nat; måske har jeg løst problemet
før de når frem til kongeriget ;-)

Venlig hilsen
Finn

Site Timeline