LM3914 Problem, Referance punkt mm.

Jeg er stødt ind i et lille problem med min konstruktion som jeg håber nogen
her kan hjælpe med.

Jeg har en LM3914 som jeg vil bruge til at styre 10 Dioder med i DOT Mode
via en Variabel modstand (R1) dette er et joystick med 10 K Ohm.

Vil så gerne have det sådan at når min (R1) står i midter position så er der
lys i de midterste Dioder. Således at hvis jeg drejer min (R1) til den ene
side vil prikken flytte sig fra midten af ud og til den ene side og det
samme til den modsatte side. Sådan så jeg må mine Dioder har en
identifikation i hvilken position min (R1) står i.

Men det virker ikke lige. Kan godt få en af de midterste Dioder til at lyse
når (R1) står i midter position, men kan så kun få prikken til at flytte sig
til den ene side. Modsat sker der intet.

Gik ud fra man kunne styre det på REF ADJ så derfor har jeg en variabel
modstand der i håbe om at kunne flytte mit reference punkt dermed, men ved
så ikke om jeg er helt gal på den der.

Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg gør galt.

Diagrammet kan ses her

http://www.centauri.dk/elektronik/lm3914.jpg

På forhånd tak.

Re: LM3914 Problem, Referance punkt mm.

Se: http://www.national.com/pf/LM/LM3914.html
Især diagrammet til højre.
Prøv at mål på ben 8 det skulle gerne være 3.75V på.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: LM3914 Problem, Referance punkt mm.

Det ser mig en kende avanceret ud, specielt når der du ønsker er lige
her:
http://cache.national.com/ds/LM/LM3914.pdf

Side 2, 0-5 volt bar graph meter.

Re: LM3914 Problem, Referance punkt mm.

Du har for øvrigt ikke brug for modstandene til dioderne.

Re: LM3914 Problem, Referance punkt mm.
Fand problemet var åbenbart en fejl i mit veoboard eller hvad det nu hedder.

Ja det med modstandene var jeg meget i tvivl om. For på nogle diagrammer
rundt på nettet var de på og på andre ikke så satte dem på for en sikkerheds
skyld.

Men ihverfald tak for hjælpen.