LM3914 problem løst!

Som nogle i gruppen måske har bemærket så skrev jeg for en lille rum tid
siden et indlæg om to 10LED arrays jeg havde koblet sammen til 1*20 LEDs.
Havde et irriterende problem fordi led 1 og led11 ville stå og gløde ganske
svagt når en diode højere oppe var tændt.

Meget trælst at se på.

Det er løst nu. Ved at nærlæse en app note opdagede jeg at højeffektive leds
kunne tænde på en lille strøm der løb gennem første LED på begge kredse. Ved
alm LEDs var dette ikke et problem.

Fikset til at fjerne denne svage gløden fra de to LEDs, når man VIL bruge
højeff.LEDs er at kortslutte LED1 og 11 med en 1 10k modstand direkte
henover LED1 og ditto til LED11.

Ville lige dele "opdagelsen" med jer. Måske der var andre der havde haft
samme bøvl.
Enjoy.

Henrik

Re: LM3914 problem løst!
Hej Henrik

Tak for info, det er rart at vide at folk har fået løst deres problem,
den slags info er en mangelvare her på listen.