LM324?

Hej NG

Jeg er ved at designe et PCB omkring en LM 324, men jeg skal kun bruge
halvdelen af kredsen, hvad gør jeg med de resterende ben?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Du sætter den udgangen til minus indgang, og stelforbinder plus indgangen.

Bo //

Re: LM324?

Det kommer an på hvad du har plads til i dit design. hoved reglen siger at
den ikke må kunne komme til at oscillere. så begge indgange skal være bundet
op så det ikke er muligt. normalt binder man den inviterende indgang og
udgangen sammen. om man så forbinder den noninveterende til plus eller minus
er så uden betydning. Husk en kondensator på forsyningen til kredsen hvis
den ikke gør som du vil.

jacob

Re: LM324?

Jeg har designet således at jeg benytter 1,2,3 & 5,6,7  + på 4 og stel
på 11

Som jeg læser det i skriver til mig vil jeg undgå bøvl ved at luse (8 &
9) og luse (13 & 14) samt luse (10 & 12 sammen med stel) ?

du vil.

Du vil have en kondensator direkte over 4 & 11?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: LM324?

rigtigt forstået.  man luser til den power der er tættest på. nogle gange
kan man spare lidt ved at tænke sig om når man bestemmer sig for hvilke
opamps man vil bruge. man er ikke låst af at man skal bruge dem i nummer
rækkefølge. jeg bruger oftest kun den ene ende af kredsen. det kør at jeg
slipper for rod med power.

Det er altid en god ide. men jeg kom lige til at tænke på hvor langsom lm324
er. så det behøves vist ikke. den duer ikke meget over 40KHz

Re: LM324?

Ok, jeg har så valgt at bruge den ene side - det ser ud til at give den
bedste placering af komponenterne, i det her tilfælde :-)

Sikkert :-)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: LM324?

Så bruger man en LM358 i stedet for LM324

Forbind output til Inverterende input og lav en forbindelse fra ikke
inverterende input til den ene af forsynings spændingerne eller gnd.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Jeg vil nu aldrig bruge positiv forsyning - det er udenfor common mode området.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: LM324?

hvad ville du så gøre hvis den var forsynet med single 0 - 5V så er de vel
begge uden for, hvis du tænker på common mode som dens "arbejds" område ?

Kasper

Re: LM324?

LM324 og LM358 har common mode område til negetiv forsyning, og er nok den
første op-amp med data for 5 volt drift.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline