LM1117 (TO252) Erstatning!?!?

Hej !

Jeg er løbet ind i et problem ...

Jeg har et printlayout der skal bruge en TO-252 LM1117

Den ser sådan ud oppe fra ...

    3    = Vin
2    = Vout  (Tappen)
    1    = Adj

Mit problem er at dens Iq (hvile strøm) er 5mA og jeg har et par stykker af
dem på mit print der kører på batteri (ikke smart tænkt) - så meget for at
bruge standard komponenter...

Jeg har ledt fabrilsk efter en komponent der er benkompitibel med den selv
en med fixed 3V / 3.3V output ville være lækkert men jeg kan intet finde med
lav hvile strøm der også kan klare et 12V input.

Max strøm jeg kommer til at trække på min 3 til 3.3V forsyning er 75mA

Fåes der noget fusk i et TO-92 agtigt hus ville det også være ok

Kan i hjælpe mig ?

M.v.h.
Lasse

Re: LM1117 (TO252) Erstatning!?!?

Argh! Max 10mA. Det er jo en joke - jeg bruger den også (pga. pris) men har
faktisk ikke set den var så sulten!

LMS8117A er et bud. Der får du 1.7mA typ og 5mA max for den justerbare.
Stadig en katastrofe - men pinkompatibel svjv.

~700mW? Det er klart over kanten med den LP2985 jeg ellers ville forslå til
"murerarbejde"
Ellers er der ikke noget der lige falder for. Du har naturligvis søgt på Ti,
National, Maxim, Motorola, ST, Semtec osv?

Mvh.
 Anders