llille, billig 0-100 MHz spectrum analyzer

Hej.

Jeg er på jagt efter en lille, billig spectrum analyzer.
Jeg har ikke brug for mere end max 100MHz, dog min. 70MHz.

Den behøver ikke kunne det store, bare den kan vise et spectrum fra 0-70MHz,
og meget gerne bare med et composit video out.
Der er ikke brug for display eller andre smarte funktioner.

Opsætningen er noget i stil med dette.

HF signal > spectrum analyzer > netværks video encoder > stream ud på
netværket.

Som netværks video encoder vil jeg bare bruge en slingbox eller homestream,
det vil derfor være dejligt om spectrum analyzeren bare havde et composit
video out.

Er der nogle der har en ide til hvor man kan finde sådan en spectrum
analyzer ?

Mvh
Brian.

Re: llille, billig 0-100 MHz spectrum analyzer

Du kan fE5% Pc baserede scoper med FFT funktionen som giver spektrum ,
men hvordan du fE5%r signalet videre ,ja det mE5% du
selv finde ud af :)
Vedr composite ud.. det er nok vE6%rre. jeg mindes ikke at have set der
var composite ud.,hverken fra scoper eller spectum-. Oofte kan man fE5%
et signal ud, som tages fra Y forstE6%rkeren.
men der vil ikke vE6%re synk i signalet.
Alex

Re: llille, billig 0-100 MHz spectrum analyzer

Du kan få Pc baserede scoper med FFT funktionen som giver spektrum ,
men hvordan du får signalet videre ,ja det må du
selv finde ud af :)
Vedr composite ud.. det er nok værre. jeg mindes ikke at have set der
var composite ud.,hverken fra scoper eller spectum-. Oofte kan man få
et signal ud, som tages fra Y forstærkeren.
men der vil ikke være synk i signalet.
Alex

Hej Alex.

Ja pc løsningen havde jeg godt tænkt over, det er desværre bare ikke særlig
smart, da det er noget jeg skal slæbe rundt på og tilsluttet diverse steder,
samt den skal køre på et mindre 12V batt.

Men det kan da blive løsningen, hvis der ikke er andre muligheder.

Mvh
Brian.

Re: llille, billig 0-100 MHz spectrum analyzer

 Det er vist noget lignende dette du søger: http://80.167.102.37/ .
 En tilsvarende køre på den ene kanal på den lokale antenneforening  (ofte
det mest spændende program på tv).

Venlig hilsen
Olav

Re: llille, billig 0-100 MHz spectrum analyzer

Lige netop Olav, men prisen er nok ikke lige til at lege med :-)

Brian

Re: llille, billig 0-100 MHz spectrum analyzer
http://www.spectran.com/ er hvad jeg bruger.

Deres skærm er ikke noget at råbe hurra for, men med pc som display, så er
det straks noget andet, og så kan pc'en vel give video output.
pc output, se http://www.spectran.com/Spektrumanalyser-Software_en.shtml

Model HF6060 starter ved 10MHz, medens HF60100 starter ved 1MHz

Christen

Re: llille, billig 0-100 MHz spectrum analyzer

Hej Christian.

Ja de ser spændende ud, dog er 7500kr for en simpel spectrum også en del,
når man ikke har brug for nogle andre funktion end et fast spectrum af
0-70MHz.

Mvh
Brian.

Site Timeline