Lithium CR2032 v 2x1.5 batterier

Jeg har en lille elektronisk gadget, som kører på et
Lithium CR2032 3 V, som står til at kunne yde o.2
milliamp(?) kontinuerligt. Jeg ved ikke, hvormeget
tingesten forbruger.

http://www.panasonic.com/industrial/battery/oem/images/pdf/Panasonic_Lithium_CR2032_CR2320.pdf

Jeg vil gerne skifte det med to standard 1.5 V elementer,
men jeg synes, jeg har læst, man så skal sætte en modstand
ind imellem apparat og batterier.

Da jeg ikke har den ringeste ide, hvordan noget sådan regnes
ud, er der en venlig sjæl, der kan give mig et fingerpeg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Lithium CR2032 v 2x1.5 batterier

http://www.panasonic.com/industrial/battery/oem/images/pdf/Panasonic_Lithium_CR2032_CR2320.pdf

Mål strømmen når du bruger den med CR2032, og mål tomgangsspændingen og og
driftspændingen, så vil du ud fra spændingsfaldet kunne beregne CR2032s
indre modstand ved den anvendte belastning.

Formodstanden skal så være lig med eller mindre end Ri.

Kom igen med lidt måledata.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Lithium CR2032 v 2x1.5 batterier

http://www.panasonic.com/industrial/battery/oem/images/pdf/Panasonic_Lithiu =
m_CR2032_CR2320.pdf
tomgangsspE6%ndingen og og
CR2032s

Det overstiger min formE5%en, jeg er analfabet pE5% dette omrE5%de.
Kan jeg fE5% et slag pE5% tasken?

--20%
[...]

Det overstiger min formåen, jeg er analfabet på dette område.
Kan jeg få et slag på tasken?

47 ohm.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Lithium CR2032 v 2x1.5 batterier

Tak, jeg vil forsF8%ge mig.

[...]

Hvorfor overhovedet en formodstand? Du vil erstatte 3volt lithium med
2*1.5volt(=3volt)
Så Efter min mening ingen grund til formodstand med mindre det er noget
meget specielt. Men prøv på egen risiko.
Erik

Re: Lithium CR2032 v 2x1.5 batterier

Helt ærligt, jeg aner det ikke. Jeg har bare hørt
man skal begrænse strømmen, når man sætter en
kraftigere strømgiver til. Er det forkert?

Hehe, ikke så beroligende.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Lithium CR2032 v 2x1.5 batterier

Hmm, så vidt jeg har forstået er strømangivelsen på celler (batterier)
en angivelse for hvor meget de /kan/ yde, og ikke at de prøver at yde
den givne strøm?

IMO ville det være lidt fjollet med en opstilling som bruger en kilde
angivet til 2000mAh, og for at forhindre komponenter senere i
opstillingen fra at brænde sammen sætter man en modstand i lige efter
batteriet til at "tage resten af brændstoffet"? Det lyder da helt
ulogiskt...

--
Venlig Hilsen
Michal