Linux AVR IDE?

Jeg har fået installeret Linux på den bærbare for at rode lidt med dét, det
er også (omsider) lykkedes mig at installere PonyProg, men det nytter jo
ikke alverden når jeg ikke har noget at skrive programmer i! :)

Nogen der kan anbefale et godt grafiskt program til at skrive AVR assembler
i? - Skal helst spytte .hex filer ud!

Brian

Re: Linux AVR IDE?
Hej

Husk at der er forskel på en editor og en kompiler.
En kompiler til AVR kunne være:
avr-gcc
http://www.avrfreaks.net/index.php?module=FreaksTools&func=viewItem&item_id14%5
Brug din ynglings editor til at skrive koden i, og kompile commandline.

Mikkel

Re: Linux AVR IDE?
http://www.avrfreaks.net/index.php?module=FreaksTools&func=viewItem&item_id14%5

Jeg har ingen yndlingseditor! Et IDE (Integrated Development
Environment) er jo hvor det hele er samlet i et program, og er netop det
jeg efterlyser...

Jeg har ingen stor erfaring med Linux og ønsker altså også at undgå at
skulle bruge terminalen til at assemble. Egentlig er jeg rigtigt glad
for AVR Studio til Windows, men det fås ikke til Linux :( - Er det mon
muligt at få det til at køre i Linux? - Eller findes der noget tilsvarende?

Brian

Re: Linux AVR IDE?

Som Mikkel også skriver, så brug fx. vim som editor og kompiler i en
terminal eller lav scripts til det. En IDE er jo i virkeligheden bare at
der er en knap et eller eller andet sted i GUI'et, der får kompileren
til at arbejde (jaja mere eller mindre). Det kan du også få fx vim til
at gøre.

Mvh
   Jan

Re: Linux AVR IDE?

Prøv KontrollerLab, virker fint.

http://cadmaniac.org /
http://sourceforge.net/projects/kontrollerlab/

MVH.
Brian Lassen

Re: Linux AVR IDE?
assembler

Okay, det ser ud til at være sådan noget jeg søger, tak skal du have! -
Installationen gik fint og nemt, men nu sidder jeg og bøvler med at få
avr-gcc installeret, men jeg prøver i unix gruppen!

Brian

Re: Linux AVR IDE?

Det hedder emacs + et antal xtermer :)

Du skal lære at bruge make, så du kan skrive en make fil til dit
projekt, på den måde kan du stille dig i dit projekt dir og skrive:
make for at få lavet hex filen eller make prog for at lave hex filen og
programmere dimsen.

Hvis du er lidt emacs fixeret kan emacs køre din make fil for dig med et
enkelt tastetryk.

... men hvis det skal være med grafik kan du også prøve Eclipse, der
skal pilles lidt med det, men det kan lade sig gøre at compile og
debugge AVR kode i den.

Site Timeline