linux

hej jeg er ny her inde sE5% jeg vil lige spF8%rge om jeg mE5% vE6%re med

kristian

Re: linux

Hej Kristian!

Du må hjertens gerne være med herinde, men hva mener du med Linux? Dette er
en elektronik gruppe. Linux gruppen har hjemme i:

dk.edb.system.unix

Mvh
Stampe

Re: linux

Jo, men der er da noget der hedder Embedded Linux / uC-Linux osv.
Det er ikke sikkert at PC folkene har noget at byde ind med i den
forbindelse.

mvh
Kåre

Re: linux

comp.os.linux.embedded

Leo Havmøller.

Re: linux

Hvad så hvis man ikke kan engelsk :)

Re: linux

Så programmerer man nok heller ikke linux ;-)

Re: linux

Hvorfor gør man ikke det?

Jesper Poulsen

Re: linux

Fordi man ikke programmerer hvis man ikke kan engelsk.

... med mindre man kommer fra et stort land hvor man kan slippe af sted
med at ignorere alle andre lande.

Re: linux

Sikker noget forbistret vrøvl.

/Hauge

Re: linux

Hele kodebasen til Linux er dokumenteret på engelsk. Og det kan der ikke
laves om på,

Bo //

Re: linux

Kan ikke? Kender du til oversættelser? F.eks. undertekster, det er
oversættelser (typisk) af et udenlandsk sprog, så det er altså muligt..

Og ja, det kan sagtens lade sig gøre at progge til Linux, selvom man *ikke*
kan engelsk.. Der findes f.eks. en masse på dansk til FreePascal, der kan
bruges til Linux.. Og man kan sagtens bruge danske manualer til
Delphi/TurboPascal..

Nu snakkes der jo sikkert ikke om at opfinde Linux igen, men lave programmer
der kan køres under Linux.. Så kom ned på jorden igen, hvor de fleste af os
andre er..

/Hauge

Re: linux

Jo, jeg har set maskinoversættelser, men så er det helt umuligt at
forstå noget.

defi og pascal har intet med linux verdenen at gøre.

Det fremgår ikke af spørgeren om det er mebedded linux. Hvis det er
tilfældet, vil jeg påstå at hvis ikke du kan engelsk kan du ikke forstå
at skrive en driver til et stykke nyt hardware. Jeg taler af erfaring.

Og den med jorden.. nå ja :-)

Bo //

Re: linux
og ud over det: lad Christian svare på det. Jge har selv udviklet en del
HW, som mine programmører har lavet linux drivere til. Både ColdFire og ARM

Bo //

Re: linux

Tjaeh, men man kan dog lave programmer der kan køre i Linux. Så om du kalder
det at programmere i Linux eller ej, det må være op til dig.

/Hauge

Re: linux

jow jow da, Borland har lavet Delphi til linux, den hedder bare Kylix

JB

Re: linux

Selvfølgelig, der er da mange der kører Linux og laver elektronik.

Nogle laver sågar elektronik de kører Linux på.

Site Timeline