Link til billig signalgenerator, anbefaling?

Jeg mangler en billig signalgenerator.

Ikke noget fancy, blot nok til at jeg kan sende en puls ind i nogle at alle
de små fuskerprojekter jeg går og roder med.

Det skal være _billigt_, og derfor forventer jeg ikke ret meget. Indtil nu
har jeg brugt en 555, men jeg kunne tænke mig noget mere "færdigt" end blot
en 555.

Jeg vil gerne kunne:

Lave en firkant, en savtak og gerne også en puls med variabel længde(et
pulstog med variabelt dutycycle)
Gerne hvis man kan variere amplituden inden for en ~12volt peak-peak.
Max frekvens ~10khz eller højere.

Det er måske lidt meget forlangt. Men næsten alle forslag er bedre end
ingenting. Forlanger som sagt ikke et instrument med en præcision der er
fluke værdigt.

Ideelt et færdigt diagram jeg kan smide sammen og bruge right away.

Nogen links, evt et godt byggesæt?
Bliver jeg mere glad for noget brugt grej?
Det må ikke koste ret meget, som i max et par hundrede eller 3. Tænker at
det er svært at finde noget i brugt...

Henrik

Re: Link til billig signalgenerator, anbefaling?
Kig her: http://www.amnesiak.com/ee478/xr8038a.pdf
alle
blot

Re: Link til billig signalgenerator, anbefaling?
Og her er en application der lige er til at gå til
alle
blot

Re: Link til billig signalgenerator, anbefaling?

Hov...Den kom vist ikke med?

Henrik

Re: Link til billig signalgenerator, anbefaling?
Hej Henrik

Og en anden

http://www.armory.com/~rstevew/Public/SoundSynth/FunctGens/HighSpeedFunctGen.htm

Mvh Max

Re: Link til billig signalgenerator, anbefaling?
Så er den her, det går engan imellem lidt for hurtigt, undskyld

http://www.electronic-engineering.ch/radiocontrol/datasheets/icl8038.pdf

Re: Link til billig signalgenerator, anbefaling?
Hej
Prøv at holde øje med www.brugtgrej.dk