Linietrafo

Jeg er at lave min B&O LX2800 som  brænder BUen, (har skiftet lytter og
loddet efter).
Jeg har kun 0,5 ohm over linietrafo ben 13/15, mellem 150v og BU, er det ok?

Kurt

Re: Linietrafo
Hej!

Har du undersøgt/skiftet TR15 (BC328 - erstat med BC369 og pas på
benforbindelser), dens lyt (sidder lige op ad)?

Hvis der ikke er fejl i driverkredsløbet er trafoen et godt bud...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Linietrafo
Hej!

Nå ja, der kan også være fejl i hor.freq potmeteret ved TDA1940. Kig i
sandwich-konstruktionen i venstre side. TDA1940 m. potmeter sidder på midterste
print... Pil det ud og mål forsigtigt med ohmmeter.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Linietrafo

Potmeteret har jeg lige skiftet + lytter ved den. Tr 15 er skiftet til bc369
(med c mod bu og e til c29)
Der sidder en diode D31 mellem tr9 og c28 den er lidt sort (måler ok) hvad
er det for en diode?
Hvis jeg starter uden C på bu  skulle jeg have 0,9 v på B men har -0,9v, så
det må jeg kikke lidt på, inden jeg køber ny trafo.
Hvilken type er linetrafoen (HR 6212)?

Kurt

Re: Linietrafo
Hej!

Dvs. de to 100µF ved TDA1940? Godt!

Skal nok passe - kan skisme ik' huske det i hovedet ;o)

Der går "aldrig" dioder istykker i LX'ere. Så hvis den ellers måler ok så glem
den.

Hmm, ja. Du har vel ikke kolde lodninger i driverdelen? Den kan godt være mør i
disse gamle kasser :)

Eh, type? Det er en diode-split trafo hvis det er det du fisker efter ;-)

(Bor du i nærheden af Virum/Birkerød? Jeg kan evt. skaffe dig et komplet
højspændingsmodul for Colaer :)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Linietrafo

Det jeg mente type, var,om ikke den hed Hr 6212 (beklager formuleringen)
Jeg bor desværre i Jylland
Kan man sætte en pære i serie på de 150v til trafo, for at begrænse
strømmen, så man kan prøve at starte op uden BUen  ryger
Jeg fandt en dårlig lodning ved trafo, som jeg havde overset. ben 19 som
sider ude i kanten af printet, går til justeringen af g2 og fokus, kan det
værre fejlen?

Kurt

Re: Linietrafo
Hej!

Well, du kan slå den op på http://www.hrdiemen.com hvis du er i tvivl. Meget
nemt :)

Sørgeligt, men det har du vel selv valgt? ;o)

Vist nok, men jeg har aldrig brugt det til en fis. Man finder jo bare fejlen og
får det overstået :-) En BU koster under 10,- så jeg gider ikke lave 117 ting
når fejlen alligevel normalt er noget simpelt.

Tja, godt spørgsmål. Er den _rigtig_ dårlig eller kun lidt ulden?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Linietrafo

Ikke helt enig. Ifbm. vert. delen, er der set en defekt diode, også i
forbindelse med TTV.

--
/LC Johansen.

Re: Linietrafo
Hej!

Men det er skisme sjældent. Jeg kan ikke mindes at have skiftet dioder i LX2xxx
nogensinde.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Linietrafo
bc369

Hvis du måler DC på basen af BU508A så skal du måle en negativ spænding som
B&O har lavet det.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Ok.  Så vil jeg mene at driver kredsen ved BUen er ok .
Så enten er tafoen defekt eller der er en fejl ved TDA1940
Jeg har 2 ben på TDAen hvor spændingerne er helt forkerte, ben 7 (ident.)
0,4v skulle være 12,3v, og ben 5 (vcr)
9v skulle være 2v. Er det en fejl eller kommer det, når der kommer billede
på kassen?
Jeg siger foreløbig mange tak for hjælpen

Hilsen Kurt

Re: Linietrafo

De spændinger der er oplyst i diagrammet gælder kun når der modtages et
signal, så hvis du ikke har indstillet fjernsynet på en brugbar kanal så
måler du forkert.

--
Hilsen
   Peter N Petersen