Ling budget

Jeg ved ikke om det er der rigtige sted jeg poster, hvis ik må i lige sige
til.

Jeg er ved at læse til eksam. og opdager at der står jeg skal kunne link
budget og udregne det, min lære har ikke gennemgået det i løbet af året, så
vil gerne lige høre om det jeg har fundet ud af er rigtig.

link budget er et diagram over hvilke støjkilder, der spiller ind den
transmission man nu bruger det kunne være via satellit, hvor det ville være
smart at vælge en frekvens der ikke drukner i H2O eller O2.
Eller det kunne være ens antenne kabel hvor der sker en vis dæmpninger per
meter.

Er dette rigtig forstået?

Mvh
Nikolaj Vestergaard

Re: Ling budget
Hej Nikolaj

Prøv at skrive   link budget   i søgefeltet på Google.

Mvh Max

Re: Ling budget
Hej Max

Har prøvet at søge, og for så en masse lommeregnere til at beregne det hvor
man kan indsætte ens forskellige værdier. Det hjælper bare ikke mig noget
når jeg bare leder efter teorien bag i første omgang, plus er jo kommer frem
til noget og søger bare en bekræftelse på det og tænkte så jeg ville prøve
at springe over gæret hvor det er lavest for at kunne læse op på nogle andre
ting.

Tag ikke dette ilde op, prøver bare at komme ingennem en stresset periode
med 3 eksamer på en uge, nemmest muligt

Mvh
Nikolaj

Re: Ling budget
Hej Nikolaj

Hvordan skal du komme resten af vejen gennem livet hvis lidt
eksamner handicaper dig sådan :)

Nå, men du må bruge en anden google end jeg, for et at de første
hits jeg får er http://en.wikipedia.org/wiki/Link_Budget og der
forklares vidst lidt om hvad det er.

Mvh Max

Re: Ling budget