Line out på PC

Jeg vil gerne bruge den til BÅDE skærmens lyddel OG videre til en forstærker
på én gang.

Hvad skal der til for at "splitte" kablet op så det kan lade sig gøre ?

Bare en par.pålodning af kablerne ?

Mvh KS

Re: Line out på PC
Hejsa

Der findes nogle små dobbeltstik til minijack, kan købes hos de fleste
elektronik/radio/tv-bikse til omkring 20-30 kr.

Dvs. det er et 3.5mm jack han og 2 stk. 3.5mm jack hun i et hus.

Mvh Hauge

Re: Line out på PC
Hej Max

Du skal også bare overgå mig, jeg forsøgte at forklare hvad det var, og så
kommer du og spolerer med et billede ;O)

Men ja, det er selvfølgelig sådan en "dims", det er langt det nemmeste. Og
den kan købes de fleste steder, hvor de handler med radio/tv/video osv.

Mvh Hauge

Re: Line out på PC
Hej Hauge

Jeg beklager, dit indlæg var ikke dukket op i min newsreader.

Men du glemte det med strømmen, alt for mange indgange
har fundet døden på grund af de 115VAC der er på kabinettet
af en PC.

Re: Line out på PC
Hej Max

Hehe, var også et forsøg på at være morsom :o)

Det er vi helt enige om, da næsten ingen har jord på deres puter, og slet
ikke på hifi-anlægget. Synd der generelt ikke er jord-stik på hifi.

Mvh Hauge

Re: Line out på PC

Jeg ville sige: "Synd at der ér jordforbindelse på PC'er" :-/ Et apparat
som sagtens kunne laves som klasse 2 isolering á dobbeltisoleret. (Hvad en
del bærbare også er.)

Jordforbindelse er for "ustabile" apparater som eks. køleskabe, og
vaskemaskiner. :-|

Orla Pedersen, ekspert i at fjerne "Y" kondensatorer.
Re: Line out på PC

Tjaeh, men som virkligheden nu engang er, så er det synd at der *ikke* er
jord på.

Jada, og det koster. Men det er jo også nemt på en blærbar med ekstern
adaptor.

Aha? Godt der er plads til at være uenige, for hvorfor mon alle virksomheder
jorder deres putere og andet tilsvarende udstyr?

Mvh Hauge

Re: Line out på PC

Gør de det ? Vi gør ikke ! Til gengæld skifter vi så ikke udstyr efter det
mindste tordenskrald :-)

Orla Pedersen
Re: Line out på PC
Hejsa

Tjaeh i den virksomhed jeg selv er i, men ok det er jo osse lidt en
bolshebutik, vi er totalset kun omkring 10.000 medarbejdere, gør det.

Heller ikke os ;o)

Mvh Hauge

Re: Line out på PC

Klart, alt andet er jo også ulovligt. :-)

Meen, hvor mange switche, routere, printere etc. sidder der koblet på, med
en dobbeltisoleret netadapter ? Og de dele klarer sig vel lige så godt. :-/

Orla Pedersen
Re: Line out på PC

Det lille biks jeg arbejder i jorder _alt_ - der er også kun 22.000 mand
m/k på verdensplan.

Heller ikke her.

Jesper Poulsen

Re: Line out på PC
On Sat, 28 Jun 2008 13:56:58 +0200, Orla Pedersen

Det vil sige, at dem der benytter jordforbindelse til deres PCer
udsætter sig for at denne står af ved tordenvejr i større omfang end
dem uden jordforbindelse ?

/Hans

Re: Line out på PC

Ja og månen er lavet af grøn ost.

Re: Line out på PC

Skal jeg ikke kunne udtale mig om, har ikke været der. Ligner nu mere brie
set herfra ;-)

Orla Pedersen
Re: Line out på PC
Hej Hauge

Jeg opfattede det heller ikke som andet, jeg fortalte bare
hvad der var foregået :)