Line in - i en mikrofonindgang

Vil gerne bruge min Laptop til at optage en optræden, men nu står jeg med et
line signal på min forstærker og en mikrofonindgang (på laptoppen).

Brænder man ikke indgangen af eller hvad?
Hvordan løses problemet bedst?

Jesper Frehr

Re: Line in - i en mikrofonindgang

et

Du brænder den ikke af, kun hvad :-)
"hvad" er overstyring.

Et dæmpeled. Prøv f.ex. 10K i serie med signalet, og derefter 1K til nul.
Eller 10K/220ohm

Leif

Re: Line in - i en mikrofonindgang
Halløjsa Leif

Tak for dit svar!
Det er på hver kanal???
Kan man få sådan noget samlet eller skal man fixe det selv?

Jesper

Re: Line in - i en mikrofonindgang

Det er i hver kanal , og 4 modstande kan du vel lodde sammen *s*

Mvh
Allan

Re: Line in - i en mikrofonindgang

Det er naturligvis pr. kanal. Men er du sikker på at du har en
stereo-mikrifonindgang? Oftest er det kun mono.

Hvis du har brug for bedre kvalitet, så er det måske et usb-lydkort, du skal
have fat i i stedet.

F.ex.

http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid14%248&shopukid13%28&shopkid61%3&id56%&table=Kat
til kr 199

eller

http://computer.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId16%310 til kr 695

Leif

PS: Jeg har ingen forbindelse til ovennævnte produkter eller firmaer.

Re: Line in - i en mikrofonindgang
Selvfølgelig - kanonløsning for en koldlodder som mig!
Sådant eet tager jeg!

Jesper

http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid14%248&shopukid13%28&shopkid61%3&id56%&table=Kat