Lim til el-bagrude

Hej NG.

På min Golf II er den ene kabelsko til el-bagruden knækket af, hvor den er
fastgjort til det ledende materiale på ruden. Jeg overvejer om jeg kan lime
den på, men er i tvivl om hvorvidt det elektriske lim (ex. Loctite) kan
holde til belastningen.

Er der nogen der har erfaring med styrken af elektrisk ledende lim ?

Jeg har gennemlæst tidligere diskussioner vedr. elektrisk ledende lim til
el-bagruder, men ikke fundet svar.

Mvh Bob

Re: Lim til el-bagrude

om

Lim kablet fast på ruden med en klat fugemasse eller silikone
umiddelbart før den elektriske samling. På den måde får du
viderefordelt belastningen.

Claus

Re: Lim til el-bagrude

Jeg tror nu det er den elektriske belastning Bob er bange for.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Lim til el-bagrude
Hej begge to.

Ok, jeg formulerede mig ikke helt præcist, men det var faktisk den fysiske
belastning jeg er lidt bekymret for. Limningen skal jo holde kabelsko plus
et par cm kabel, der sikkert vibrerer en gang i mellem.

Jeg har købt en lille flaske Loctite Circuit+, da det var den eneste ledende
lim, jeg kunne få fat i. På bagsiden af pakken står der at Loctite anbefaler
Contact+ til fæstning af ledning, men den har jeg ikke kunnet opdrive.

Jeg prøver derfor at lime med den ledende lim først, og derefter forstærke
med fugemasse eller andet bagefter.

Tak for svarene !

Bob

Re: Lim til el-bagrude

ledende
anbefaler

Loctite Circuit+ er en ledende LAK ... og vil nok være rimeligt uduelig som
lim. Jeg vil forslå du limer med noget der kan holde på glas og så bagefter
lakerer med Loctite Circuit+ ovenpå fra elruden til kabelskoen for at lede
strømmen.

/Preben Friis

Re: Lim til el-bagrude
Hej Bob,

Brinck har det...
Varenr.: LOCCON+
Loctite Contact+ til limning af stik på el-bagruder 179,-

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg har prøvet det samme med elektriskledende lim for et par år siden og min
elbagrude har virket lige siden. Limen var dyr, men alle pengene værd.

Limen jeg brugte var en 2 komponent. Mens limen hærdede, brugte jeg  en
træpind. Som støttede på nakkestøtten  (bagsædet) og  på kabelskoen i
bagruden. Så kabelskoen heletiden sad i spænd.

Håber at du kan bruge dette.

Med venlig hilsen
Rasmus Berntsen

lime