Lim til el-bagrude

Hej NG.

På min Golf II er den ene kabelsko til el-bagruden knækket af, hvor den er fastgjort til det ledende materiale på ruden. Jeg overvejer om jeg kan lime den på, men er i tvivl om hvorvidt det elektriske lim (ex. Loctite) kan holde til belastningen.

Er der nogen der har erfaring med styrken af elektrisk ledende lim ?

Jeg har gennemlæst tidligere diskussioner vedr. elektrisk ledende lim til el-bagruder, men ikke fundet svar.

Mvh Bob

Reply to
Bob

Uheldigvis faldt Bob over tastaturet og skrev derved følgende:

om

Lim kablet fast på ruden med en klat fugemasse eller silikone umiddelbart før den elektriske samling. På den måde får du viderefordelt belastningen.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Claus Tersgov skriver:

Jeg tror nu det er den elektriske belastning Bob er bange for.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Hej Bob!

Jeg har prøvet det samme med elektriskledende lim for et par år siden og min elbagrude har virket lige siden. Limen var dyr, men alle pengene værd.

Limen jeg brugte var en 2 komponent. Mens limen hærdede, brugte jeg en træpind. Som støttede på nakkestøtten (bagsædet) og på kabelskoen i bagruden. Så kabelskoen heletiden sad i spænd.

Håber at du kan bruge dette.

Med venlig hilsen Rasmus Berntsen

"Bob" skrev i en meddelelse news:bpfpjs$154m$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

lime

Reply to
Rasmus Berntsen

Hej begge to.

Ok, jeg formulerede mig ikke helt præcist, men det var faktisk den fysiske belastning jeg er lidt bekymret for. Limningen skal jo holde kabelsko plus et par cm kabel, der sikkert vibrerer en gang i mellem.

Jeg har købt en lille flaske Loctite Circuit+, da det var den eneste ledende lim, jeg kunne få fat i. På bagsiden af pakken står der at Loctite anbefaler Contact+ til fæstning af ledning, men den har jeg ikke kunnet opdrive.

Jeg prøver derfor at lime med den ledende lim først, og derefter forstærke med fugemasse eller andet bagefter.

Tak for svarene !

Bob

Reply to
Bob

ledende

anbefaler

Loctite Circuit+ er en ledende LAK ... og vil nok være rimeligt uduelig som lim. Jeg vil forslå du limer med noget der kan holde på glas og så bagefter lakerer med Loctite Circuit+ ovenpå fra elruden til kabelskoen for at lede strømmen.

/Preben Friis

Reply to
Preben Friis

Hej Bob,

Brinck har det... Varenr.: LOCCON+ Loctite Contact+ til limning af stik på el-bagruder 179,-

--
Venlig hilsen,
Søren