Lille lysshow

Hej!

Jeg har sat mig i hovedet at få lavet et lille lysshow med 20 små lysdioder.
De skal gerne blinke (og hvis det skulle være rigtig lækkert: fade op og
ned) tilfældigt, så det kunne ligne en blinkende stjernehimmel.

Lysdioderne, der med en formodstand kører på 12 Volt, har et forbrug på ca.
0,4 watt på stk.

Kan det laves på en relativ simpel måde? Hvad skal jeg ud og investere i?
Har lysdioderne, loddekolbe og ledning - men ikke andet ;oD

Vh. og på forhånd tak for svar

Re: Lille lysshow

Det kommer an på hvilke forudsætninger, du har.
Hvordan har du det med at programmere microcontrollere? Hvis du kan
det, så er min gamle lysdiodestyring måske lige sagen:
http://www.ejberg.dk/ledfade2/index.html

M.v.h. Mikael

Re: Lille lysshow
lysdioder.

Uha, det ved jeg intet om.

Det ser spændende ud, men jeg må nok give fortabt. Der skal vist læses en
del elektronikbøger inden jeg kan kaste mig ud i det projekt ;oD

Site Timeline