lille LED voltmeter, hvor?

Jeg står lige og mangler et lille fint LED voltmeter. Jeg har købt denne:
http://www.gibsonteched.net/vpmled.html

Og den er desværre lige stor nok.

Leder efter noget der har max 10mm høje tal, gerne en færdig løsning. Jeg
har 5volt og 12volt på printet så det skal helst kunne køre derfra.
Max indbygningsmål er 25*45mm, og jeg skal bruge en udlæsning på 0-1volt,
helst med mindst 2 dec.(altså 3 cifre)

Nogen der har et godt forslag til en købeløsning ala pmled, eller evt et
link til noget der kan bygges så det fylder meget lidt.

PMled har jo icl7107 kredsen som en lille sort "klat", og _kunne_ bygges
meget mindre hvis man ville have mindre tal, men "klatten" lader sig jo ikke
flytte...

Henrik

Re: lille LED voltmeter, hvor?
Harald Nyborg og diverse kræmmere har færdige måleinstrumenter til ca. 50
kr.
De kan eks. måle fra 0-2000 mV, det giver 3 decimaler.

Niels

Re: lille LED voltmeter, hvor?

Joe....men det er for det første LCD displays, og de er ikke sådan lige til
at bygge ned på mit maximum indbygningsmål, så den nemme vej går ikke.

Det er til indbygning. Leder efter noget ala dem der sidder monteret i store
lytter.

Henrik

Re: lille LED voltmeter, hvor?
Hej Henrik

store

Kik på www.datel.com

Datel forhandles i DK af

Scansupply A/S
Birkeroed
Tel: (45)45-82-5090

Mvh Max

Re: lille LED voltmeter, hvor?

ikke

Lav det selv med følgende:
CA3162
http://www.intersil.com/data/fn/fn1080.pdf
og
CA3161
http://www.intersil.com/data/fn/fn1079.pdf
eller tilsvarende.
Det er nok den første der er mest interessant

Ellers er der jo ICL7106, som nok er et kig værd
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/ICL7106-ICL7107.pdf

mvh Uffe Bærentsen

Site Timeline