Lille LCD ur, hvem kan ?

Hejsa.

Jeg er på udkig efter en der kan lave en lille lcd ur, som kører på batteri.

Det skal være med lys i tallene, og fylde ca.10cm bred, og ca.2-3cm højt.
Når jeg skrive "lys i tallene" mener jeg det skal være ala det der normalt
sidder i video/dvd/Selector etc.

Jeg har søgt mange steder, men ikke haft heldet med mig endnu, måske fordi
det ikke findes, eller bare fordi jeg ikke kan finde dem.

Er det muligt at lave sådan et men overstående spec. ?

Renè

Re: Lille LCD ur, hvem kan ?

Du vil få et alt for stort strømforbrug til batteridrift, hvis der skal lys
i.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Lille LCD ur, hvem kan ?

Dem i de fleste DVD afspillere er VFD displays.

Er der ingen almindelige ure der opfylde dine krav ?

Re: Lille LCD ur, hvem kan ?
batteri.

Dem der sidder i hifi-anlæg/DVD-maskiner er ikke LCD men VFD, det bruger
noget mere strøm og koster "dyrt"!
Du kan dog få LED displays, det er den type der sidder i de fleste vækkeure,
altså de røde tal der lyser kraftigt.
LED-display er nemt og billigt at lave, men sluger også en masse strøm... På
tre AA bataterier er mit gæt at du vil have en levetid på max. 10-15 timer
med enten VFD eller LED display!

Med et LCD uden lys vil du nok kunne "leve" i 100 til 1000 gange så længe
uden de store problemer..!
Du kan få LCD'er med baggrundsbelysning, det kan laves så det kun lyser når
du trykker på en knap f.eks, så vil du have meget lang levetid medmindre du
bruger lyset meget.

Brian

Site Timeline