Lille LCD skærm til PAL

Er der nogen der ved om der er nogle af de dér ultra-billige "noname"
gameboy-kopi-agtige dimser el. lign., man kan købe, der er nemme at pille
skærmen ud af og forbinde til alm. pal composite video signal ?

Jeg vil nemlig prøve at lave en lille transportabel "Commodore 64" ud af de
joysticks man kan købe :) Så næsten selvklart, så er jeg ikke interesseret i
at købe en professionel løs skærm-modul til 2-3000 kr. hos Elfa o.lign.

Mvh
Morten

Re: Lille LCD skærm til PAL
Undskyld jeg ikke svare på spørgsmålet, men jeg har ledt efter det
joystick DV64 (mener jeg det hed). Hvor har du fundet dit? Har du
eventuelt et du vil af med?

Mvh
   Jan Thøgersen

Re: Lille LCD skærm til PAL

Det hedder Commodore 64 DTV (Direct to TV), mit købte jeg for £5 på ebay...

Søg f.eks. blot på "Commodore 64" på ebay, jeg finder en del hvis jeg søger
på det.

Brian

Re: Lille LCD skærm til PAL
"Jan Thogersen"

http://www.vesalia.de/e_c64dtv.htm

God fornøjelse :)

Findes i både PAL og NTSC udgaver.

Mvh
Morten

Re: Lille LCD skærm til PAL
Hejsa

Hvad med et 5/7" LCD-tv fra Bilka eller lign? De fåes da tit til godt en
plovmand.

Mvh Hauge

Re: Lille LCD skærm til PAL
"Hauge"

Nu er det godt nok sjældent jeg er i en Bilka, men tak for tippet. Så er
spørgsmålet bare hvor tit de har dem, det er trods alt sjældent de er i
tilbudavisen (som jeg troligt tjekker på nettet).

Årsagen til jeg godt vil have en lille skærm er så det hele kan køre på 4
stk. opladelige AA og stadig med OK driftstid. Der er 7" lige i overkanten
og typisk også 16/9, vil helst have 4/3. Typisk synes jeg også opløsningen
på 7" har været noget i retning af 480x240 - altså ikke flere linier end på
de mindre og det er antallet af linier der er afgørende. Kender ikke
opløsningen på gameboy-kopierne, men vil næppe tro den er lavere. 240 linier
er lige i underkanten, da en 64'er har en border for at få de egentlige 240
linier til at være på en gammeldags fjernsynskærm (hvor de lige hhv. ulige
linier er "slået sammen", hvis i forstår)

Mvh
Morten

Re: Lille LCD skærm til PAL
plovmand.
spørgsmålet bare hvor tit de har dem, det er trods alt

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku32%1323
Lilliput 5.6" LCD 209GL-56NP 4:3

kr 495,-  Lagerstatus: 23 på lager.

Diagonal størrelse5.6"
Samlet antal pixler 224,640
Billedformat 4:3
Opløsning 960 x 234
Billedkontrastforhold 250:1
Lysstyrke 300 cd/m2
Synsfeltsvinkel 120 grader
Analog Video Format NTSC, PAL
Egenskaber Indbygget højttaler
Fjernbetjening
Type Fjernstyring
Teknolog iInfrarød
Diverse
Udstyr inkluderet - Monitorstand, Vekselstrømsadapter, cigaretlighter-adapter
Medfølgende ledningerVideo/audiokabel
Tilslutninger
Forbindelsestype1 x hovedtelefoner
2 x komposit videoindgang
1 x lydindgang

Jan Rasmussen

Re: Lille LCD skærm til PAL
Hejsa

Man skal lige huske at det er pixels, altså *ikke* RGB-pixel, så det er
reelt i praksis kun 320 x 234 punkter.

Mvh Hauge

Re: Lille LCD skærm til PAL
Jeg har overvejet noget tilsvarende så jeg ikke behøver at tænde for
fjernsynet for at se menuen på HD-recorderen.
Jeg tænkte på om DVD-afspillersæt til biler bruger alm. videosignal til
skærm 2? Så kunne man måske finde et sådant sæt som defekt og bruge
ekstraskærmen, hvis den virker . .
./Lars

Re: Lille LCD skærm til PAL
"Lars Schaumburg-Müller"

Bortset fra at jeg vil helst have det så jeg kan pille skærmen ud og lave en
kasse til både display og printpladen i joystikket. Jo mere tuner osv. der
også skal have strøm jeg kan slippe for jo bedre.
Det der kan løses som hauge siger med bare et lille 5 el. 7" TV. De fleste
har input til alm. video (tjeck for en sikkerhedsskyld). Ved ikke med de DVD
afspillere, kender dem ikke, men den bærbare jeg har accepterer kun NTSC
input. Men hvis du kører DVI til fjernsynet er det sikkert fint nok at sætte
det alm. video out til NTSC.

Mvh
Morten

Re: Lille LCD skærm til PAL
hej Lars,

jeg er på mit andet sæt bil DVD'er til ungerne i bilen, de har det nemlig
med at gå i stykker i selve afspiller delen, måske på grund af de mange
vibrationer og temperatur skift der er i en bil.
så det burde endlig at være mulig at få fat i nogle brugte skærme til en
rimelig pris, hvis folk ikke bare smider lortet ud når det ikke virker mere.

og jeg kan bekrafte at de køre helt alm signal, man kan bare smide dem på
video udgangen, fra dvd afspillere, spille konsoller osv.

PT bruger jeg skærmen, fra vores gamle anlæg som extern skærm til min mobil
tlf (Nokia N95)

mvh Morten

Site Timeline