Lille fjernbetjening til selv-byg?

Hej gruppe -

Jeg leder efter et sE6%t af fjernbetjeninger/modtagere i stil med dem,
man bruger til hjemmealarmer, fjernbetjente centrallE5%se i biler og
fjernbetjente portE5%bnere.

Jeg har tE6%nkt mig at koble det sammen med LKs IHC-system, sE5% det fx
kan bruges til at tE6%nde for lyset, nE5%r man kF8%rer ind i indkF8%rslen -
eller andet fancy. Behovet er derfor:

- Fjernbetjeningen skal vE6%re lille og skal kan kunne tE5%le at ligge i
en lomme
- Fjernbetjeningen skal vE6%re RF og ikke IR
- RE6%kkevidde ikke under 10 meter
- Signalet skal vE6%re kodet, sE5% andre ikke kan aflure det.
- Modtagerdelen skal have mindst have E9%n udgang, som jeg kan sE6%tte et
relE6% eller andet pE5%.

Jeg har ledt, men ikke fundet noget relevant. Nogle idE9%er?

--20%
Jakob

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Skal det være byggesæt - Conrad.com har nogle færdige æsker. I den billige
ende er der nogle hvor modtageren er indbygget i et 12V relæ der er beregnet
til at erstatte et centrallås relæ i en bil. De har også nogle flerkanal.

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Hej gruppe -

Jeg leder efter et sæt af fjernbetjeninger/modtagere i stil med dem,
man bruger til hjemmealarmer, fjernbetjente centrallåse i biler og
fjernbetjente portåbnere.

Jeg har tænkt mig at koble det sammen med LKs IHC-system, så det fx
kan bruges til at t√¶nde for lyset, n√•r man k√łrer ind i indk√łrslen -
eller andet fancy. Behovet er derfor:

- Fjernbetjeningen skal være lille og skal kan kunne tåle at ligge i
en lomme
- Fjernbetjeningen skal være RF og ikke IR
- Rækkevidde ikke under 10 meter
- Signalet skal være kodet, så andre ikke kan aflure det.
- Modtagerdelen skal have mindst have én udgang, som jeg kan sætte et
relæ eller andet på.

Jeg har ledt, men ikke fundet noget relevant. Nogle idéer?

--
Jakob

kig her: http://www.nomex.dk/ , de har dem

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Hvad med det lille sæt med en 2-kanales sender/modtager fra Velleman?
Den er et tilmed på tilbud i denne måned
http://www.elextra.dk/VisTilbud.asp?Page=MT1

De har også en 1-kanels udgave, som er lidt billigere.

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

449 kr ? Det vil jeg tro at man kan få et billigt centrallås sæt for,
med 2 sendere..

Pænt pynt i stuen:

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Hov, hov, her er tale om en 2-kanales sender/modtager. Det får du ikke med
et billigt centrallås sæt ;o)

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Månedstilbud Februar ?

~~Frank,.

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Tja, det st√•r der godt nok, men da jeg bes√łgte deres butik i Struer for 2
dage siden havde de stadig tilbudet stående.

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?
kig her:
http://www.wireless-products.dk /
sender og modtager fås for omkring en 50/stk.
ellers ring og snak med J√łrn.
mvh Erik

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Jeg synes ikke ikke der er noget i nærheden af det i shoppen - jeg sad og
syntes det så billigt ud til jeg så priserne var i euro

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

2100 dkr for 2 relæer der er fjernstyre.....

Fyforpyffer...

Pænt pynt i stuen:

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?
I læser siden som en vis herre læser bibelen :-). lad være med at kig på
de dyre f√¶rdige industril√łsninger.
rt4 eller rt5 ca 47.50 dkk + moms(sender)
HRR3-433 ca 50.50 dkk + moms (modtager)
dertil dekoder og encoder: 57.50 dkk / 28.85dkk
Så ka du styre 16 relæer eller whatever. der findes osse en 8 bits udgave.
Garanterer ikke for priserne i 1 stk til private.
Skal selv bestille mandag, så ka da bestille med hvis nogen ska bruge.
mvh Erik

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Så skal du også selv lave et hus at putte den i osv....

Pænt pynt i stuen:

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Jeg syntes eller jeg havde bladret det meste igennem

Hvor i landet holder du til ?

/A

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?
3600 Frederikssund
mvh Ertik

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?
Har lige bestilt til de nævnte priser.
Sig til hvis du ska bruge noget.
mvh Erik

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Vellerman K8057
http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id35%2724
Koster i omegnen af 225 kr herhjemme (brinck pris fra 2004)

Kombineres med en RF sender.

Pænt pynt i stuen:

Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Mange tak for hurtige og fyldestgF8%rende svar. En af jer gjorde mig via
mail opmE6%rksom pE5% en producent, der hedder Visonic, og jeg har pE5%

http://www.visonic.com/VisonicHomePage.nsf/webW12BDevTable?OpenView

fundet sendere og modtagere med op til 4 kanaler. I Danmark forhandles
de bl.a. af RS Components, der lover rE6%kkevidder mellem 50 og 100
meter.

- og ser indtil videre ud tila t vE6%re bedste bud. Jeg ved godt, at
<subj> ikke lyder sE5%dan, men jeg vil helst undgE5% byggesE6%t, hvor jeg
skal bygge fra bunden...

HvasirIsE5%?

[...]

Ja, selvbyg kan være spændende med hvad IHC-wireless. Den nye
Re: Lille fjernbetjening til selv-byg?

Tjah - det, jeg leder efter, skal bruges _sammen_ med IHC wireless, som
jeg allerede har. Men jeg skal finde en fjernbetjening, der er mindre
end LKs:

http://tinyurl.com/rtrh6

- til fx at tE6%nde lys / lE5%se op / E5%bne garagedF8%ren / tE6%nde varmen,
nE5%r man kommer hjem til huset. Derfor er Visonics udvalg godt;

http://tinyurl.com/nn7rq

- for det kan jeg bare koble til et IHC-inputmodul, og sE5% er det (som
du siger) nemlig nemt at programmere - og med (nE6%sten) uanede
muligheder.

--20%
Jakob

Site Timeline