Lille antennestik

Hej eksperter.

Jeg er ejer af en DVB-T usbstick.

Mit problem er at antenneledningen er lige kort nok -
jeg vil gerne derfor forlænge ledningen lidt men helst
uden at ødelægge den eksisterende ledning. Jeg vil derfor
gerne lave en forlænger ledning, men jeg har aldrig
set stikket der sidder på ledningen før, derfor:

Er der nogen der kender stikket på dette billede:
http://img174.imageshack.us/my.php?image=stikti4.jpg

Og kan henvise mig til et sted hvor jeg kan løbe et stiksæt
til at lave en forlængerledning med (eller købe en færdig
forlænger ledning.

Mvh

ps: jeg har prøvet med en længere usbledning til sticken men
det virkede ikke.

Re: Lille antennestik

pss: stikket er meget småt.

Re: Lille antennestik

Kan det eventuelt blot være et alm DC-stik ? 1.3 mm ?

Re: Lille antennestik

- Det ville jeg også foreslå.. Ligheden er forbløffende.
Til hvilken frekvens iøvrigt? - ved 1 - 2 GHz er et DC-stik nok ikke så
egnet med mindre der tages specielle hensyn til sammenlodning med kablet
for at undgå huller i skærmen.

/Lars

Re: Lille antennestik

Ok, jeg ved ikke helt hvilken frekvens det er - det er almindelig DVD-T
(dvs DR1, DR2 og TV2 digital)

Mvh

Re: Lille antennestik

DVB-T - 500 til 800 Mhz eller deromrkring
http://www.tektronik.dk/digitalt_TV.htm

Re: Lille antennestik

Hvad gik der galt ?

Re: Lille antennestik

Tror at usb-ledningen var for lang - computeren kunne
ikke genkende sticken.

Mvh

Re: Lille antennestik

Okay, så vidt jeg husker er USB maskimaslt 2 meter.

Angående dit kabel - klip det over or forlæng det. Microstik er noget
lort at lodde på/i for en uerfaren loddekolbeoperatør.

Alternativt kan du også forlænge det og sætte en rigtig antenne op...

Re: Lille antennestik

Jeg er lidt bange for at klippe det eksisterende kabel over og
forlænge det da jeg er bange for at kablet måske bliver for langt,
det ville derfor være rart hvis jeg kunne forsøge mig med en
forlængerledning.

Jeg har desværre ikke mulighed for en rigtig antenne.

Mvh

Re: Lille antennestik

Øehhhhh -  siger ordet "forlængerledning" dig ikke et eller andet ?

Der er stadig noget længere til sendermasten end dit kabel rækker.

--
Jan_stevns

Re: Lille antennestik

Såså skal du være grov kan du gå hjem og opdrage din hund :o)

Jeg er bare bange for at klippe kablet over og så opdage at det ikke
virker (at der er for langt til placeringen af antennen), hvis jeg laver
en forlængerledning med stik på kan jeg finde
ud af om det virker uden at ødelægge den eksisterende ledning.

Re: Lille antennestik

 Setto er skam yderst velopdragen ;)

 Jeg kan sagtens følge dig ...  beklager drillehjørnet, det lød bare
lidt skægt.

--
Jan_stevns

Re: Lille antennestik