Lidt hjælp til Nokia TV.

Hej,

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til et Nokia TV 7157 (SP71D1).

Der kommer "kun" 2 blå, 2 grønne og 2 røde streger midt på skærmen, og
nummeret i hjærnet ruller.

Jeg har kigget lidt på det, men en hint om hvor jeg skal lede ville være
rart :)

Anders

Re: Lidt hjælp til Nokia TV.

Jeg har fundet en 10 ohms sikrings modstand foran en tda kreds, spørgsmålet
er nu bare om kredsen også er stået af... og hvad den koster ? TDA8350...

Anders

Re: Lidt =?iso-8859-1?Q?hj=E6lp?= til Nokia TV.
Hej!

TDA8350Q er _ALTID_ stået af når sådanne fejl opstår :o)

Koster vel 50,- oder so hos en tv-pusher... Skift også dens lyt (sidder lige ved
den), omlod i linjedelen (omkring BU508), skift lytterne på primærsiden i
strømforsyningen, omlod videotransistorer på billedrørsprintet, omlod PTC
modstand på primærsiden og du er 100% kørende :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Lidt hjælp til Nokia TV.

Super, det regnede jeg også med, er det lytterne der gør at den er strøget ?

Anders

Re: Lidt =?iso-8859-1?Q?hj=E6lp?= til Nokia TV.
Hej!

Næppe - TDA8350Q selvdestruerer :o) Jeg har skiftet maaaaange af dem og der har
ikke umiddelbart været andet i vejen, men man kan lige så godt skifte lytten
samtidigt da den godt kan forårsage dens afgang.

Resten af tingene er hvad jeg ca. plejer at skifte. Du kan også overveje
boosterkondensatorer (1.6/2kV kondensatorer ved BUen). Dog ikke hvis det er den
mørkeblå type som er gul i bunden - de holder evigt. Philips-typer kan du lige
så godt skifte...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Lidt hjælp til Nokia TV.

Hvor finder jeg nemmest sådan en kreds i storkøbenhavns område, jeg har
fundet den på el-supply, men de skal have ligeså meget i ekspedition som
kredsen koster, så hvis jeg kan hente den ved lejlighed i området....

Anders

Re: Lidt =?iso-8859-1?Q?hj=E6lp?= til Nokia TV.
Hej!

Tja, jeg handler hos JørgenP i Rødovre, men der skal du købe for mindst 200,-
hvis du ikke vil betale et "strafgebyr" :) Kræver iøvrigt også en
momsregistrering eller behændighed ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Lidt hjælp til Nokia TV.

Det løste problemet, fint billed - og alt virker. meeennn... jeg har ikke
manualen til dyret, er der nogen der ved hvor jeg kan hente den. Jeg ville
forvente jeg via den her apsi menu, hvor den søger alle kanaler igennem,
ville lagre dem bagefter, det kan jeg squ itte få dyret til, jeg kan fint
gemme dem manuelt, men det andet bør vel virke.. hint´s ?

Anders

Re: Lidt =?iso-8859-1?Q?hj=E6lp?= til Nokia TV.
Hej!

Manual? Tja, kan man ikke bare lagre manuelt og så er det dét? Du kan sikkert
ikke sortere kanalerne bagefter "APSi"'en alligevel...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Lidt hjælp til Nokia TV.
sikkert

Jo, jeg mener bare det andet burde virke, derfor pisser det mig lidt af jeg
ikke kan få det til at du... anyway, så må det blive den manuelle vej.... og
der er faktisk mulighed for efterfølgende at flytte rundt på programmerne i
menuen....

Anders

Site Timeline