Lidt hjælp til Dansk elektron ik/radiobranche/hifi historie

Hejsa,

jeg har brug for lidt hjælp til historien om den danske
radiobranche(her tænker jeg på producenter og ikke på butikker).

Jeg mener at kunne huske en historie om at man et sted i
Danmark(muligvis Polyteknisk læreanstalt) designede
elektronik-kredsløb til radioer og/eller forstærkere som blev stillet
gratis til rådighed for danske virksomheder. Dette gav såvidt jeg
husker anledning til at mange små virksomheder skød op og dannede
grundlag for nogle af de virksomheder vi har i dnamark idag.

Min version af historien har jo en del huller og derfor vil jeg gerne
spørge om nogen af jer kan hjælpe mig med lidt flere detaljer ?

Jeg undskylder at denne cross-posting er uden follow-up-to, men
tilsyneladende kan jeg ikke lave det med google-groups.

Håber nogen derude kan hjælpe

Preben Kvist

Site Timeline