Lidt hjælp med LVDS interface på LC D

Hej!

Jeg sidder med et eksperimentalboard fra ADI med noget DVI og vga sjov
med en LVDS udgang på til et LVDS LCD panel.

http://www.kortlink.dk/2u4u

Jeg har et panel til formålet, 18 bits LVDS interface. dvs. 3 par data
til farve, eet par til clocken.

Det er der sådan set styr på, men.... der er mere end 18 bits interface
på mit eksperimentalboard, hvordan gøres det så ? forbinder jeg bare MSB
til displayet og undlader de resterende ? iøvrigt skulle der kun være 8
bits data på transmitteren, men den deler det vel ud på udagangene ??

OG der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med det stik, der
sidder på boardet, vel ?

Jeg tror at både JAE og Hirose (HRS) laver stikket, men jeg kan ikke
findet noget sted at købe et enkelt til leg - ja det skulle da lige være
bfi Optilas i danmark...

Håber nogen kan give et hint her..

// Per.

Re: Lidt hjælp med LVDS interface på LCD

det geniale ved digital teknik er at man bake kan klippe LSB af hvis der
ikke er plads til den. det kan man så fortsætte med indtil at man har skåret
bussen ned til en acceptabel brede.
Dette link er ikke kort. men det virker.
http://www.analog.com/UploadedFiles/Application_Notes/955945250AN_784_0.pdf

er det stikket på printet eller på kablet du skal bruge ?
Det kan jeg måske skaffe.
Bor stor kbh.

Jacob

Re: Lidt hjælp med LVDS interface på LCD

Hej Jacob.

Fedt, jeg monterer bare MSB så.

I mellemtiden har jeg opdaget hvilke "rare" ledninger der sidder på
kablet fra den bærbare.... troede det "bare" var faste ledninger, men
nej, det er sku Triaxial ledninger der er mindre end andet jeg har set...

http://www.zapro.dk/Triaxial-LCD.jpg

Jeg må have fat i en urmagerlup for at lodde dem fast i noget og så en
masse varm lim på samlingen!

Jeps, det er stikket der skal i boardet jeg mangler, meget gerne med en
stump ledning på - er du leveringsdygtig i sådan en fyr ??

Anyways, jeg skal rode lidt med noget CPLD snart. nu jeg ser, hvordan
bussen er parallelkoblet over LVDS transmitteren og DVI Transmitteren,
men har forskellige enable-signaler mon så man ikke kan bygge lidt på et
almindeligt PC-grafikkort med ekstern Sillicon Image transmitter og
derved lave et hjemmelavet LVDS-grafikkort ? de koster jo ellers en arm,
mildest talt..

MVH, Per.

Re: Lidt hjælp med LVDS interface på LCD

Jeps.
Kan måske skaffe et ca 50cm kabel.
Hvor bor du henne af i verden ?
Jeg ved ikke om du kan bygge dig et lvds grafikkort. Jeg har mildt sagt ikke
intereseret mig for den slags. men det er da et forsøg værd. Hvad mener du
med at et lvds grafikkort koster en arm ?
Jo hurtigere kortet skal køre til skærmen jo dyre blver det.
Uden helt at vide hvordan en LVDS grafikkort virker til en pc så tror jeg at
de kører væsentligt hurtigere end til de industri / medico aplicationer jeg
sidder og arbejder med. og så bliver det byrt.

Re: Lidt hjælp med LVDS interface på LCD

Lyder godt, kunne sku godt bruge sådan et kabel, hvad slags ledninger er
der på det ? twisted pair? - og hvad skal det koste ? kan det byttes mod
  andre varer jeg måske har liggende?

Er til daglig i 3000 og arbejder i 2605, men er "unavaliable" de næste
4-5 dage på grund af en upcoming operation af visdomstænder m. fuld
narkose :-(

Ang prisen på sådan et kort, så dem jeg har set på i forbindelse med pc
i bilen og "rå" paneler der kræver lvds, så selv meget svage ISA og PCI
kort koster en bondegård og understøtter ikke en skid. Skal vi op i
kraftige grafikkort med LVDS output er der jo ikke meget andet end dem
til bærbare computere som er et MiniAGP stik.

Og her snakker vi en bondegård sammenlignet med at det er legetøj.
Sad man i en virksomhed betaler man jo bare ved kasse 1.

// Per.

Re: Lidt hjælp med LVDS interface på LCD

Jeg har et svært forhold til prisen på legetøj.
jeg har bla. en rc båd til 25000kr og jeg har en del legetøj i den
prisklasse.
A skaffer dig et kabel. kablet er væsentligt mere lodbart end det du har
rodet med.
Ikke helt så tynde coxialer

Jacob

Re: Lidt hjælp med LVDS interface på LCD
Så er jeg tilbage igen.

Skulle vi finde ud af noget med det kabel eller hvad ?

Send mig en mail, min mail virker hvis du lige fjerner "fjernmig"
På forhånd tak,

Per.

Site Timeline