Lidt hjælp med defekt B&O ?

Jeg har lovet at "kigge" på et beosystem 2500 med to aktive højttalere. Alle funktioner fungerer, men der er ikke nogen lyd. Der er ikke lys i led. på højttalerne, men sikrigerne i dem er ok (3 stk). Kan en eller anden hjælpe med et tip, eller et diagram. Jeg ved ikke engang hvordan højttalerne styres. Mvh, Jørgen

Reply to
j.l.madsen

De styres via B&Os linksystem fra anlægget (din-stikkene).

Er det dem, der er "katteøje"-formede hvis du ser dem oppefra? I så fald skal de svjv lyse standby bare der er strøm på dem.

Du har vel husket at trykke på knappen, som samtidigt har standby-dioden i sig, ikke? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej

Har du kontrolleret thermo sikringerne der sidder i transformatorerne?

/Nielsen

skal de

sig,

Reply to
Nielsen

Nej, jeg har ikke højttalerne stående.

Svar venligst til den rigtige person istedet, da det hjælper på overskueligheden af diskussionen. Du kan med fordel sortere indlæggene efter emne for at se hvor du skal reply'e :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Det var en ups'er..... - Dem er der vel plads til ;-)

overskueligheden

hvor

Reply to
Nielsen

Hej Nielsen / Voss

Nej jeg mener ikke de er "katteøje" formede. Der er køleribber på bagsiden. Der er ingen knap at trykke på. Lysdioden er stukket igennem et hul nederst i kabinettet. Har lige checket termoen, den er ok. Er der et signal der "tænder" højttalerne i link stikket ?

Tak, Jørgen

Reply to
j.l.madsen

Selvfølgelig :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej!

j.l.madsen wrote: >

Hmm, så kender jeg dem ikke. Dog ville jeg mene de burde være i standby når de ikke er aktiverede fra anlægget.

Så må du jo igang med alm. fejlsøgning. Volt- og ohmmeter er rart at have :) Undersøg om der kommer spænding ud af strømforsyningen i første omgang...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

kan huske at vi på et tidspunkt havde nogle stykker hvor en sikrings-modstand i powersupply brændte af når/hvis man fik tændt for

220V tilslutningen på et "uheldigt" (= toppen af sinuskurven) tidspunkt

- da fejlen kunne reproduceres vil jeg mene at det har været en mindre "konstruktionsbøf" i 2500'erne.

/claus

Reply to
cv(at)acoustics.aau.dk

Hej Jørgen

Prøv at kontrollere sikringsmodstandende 22R19 & 22R20. B&O udskifter dem vist nok med en PTC modstand på 9,3 ohm, 80V.

/Nielsen

eller

hvordan

fald

standby-dioden i

Reply to
Nielsen

Hvor sidder de, i højttalerne eller i "central enheden" ?

Jørgen

Reply to
j.l.madsen

Hej Jørgen

De har forbindenlse til stikket P8.1 & P8.3. P8 er stikket der går til trafoen....

/Nielsen

Reply to
Nielsen

dough..... - Det kører for mig idag..... ;-)

Der er det store print der sidder i højttaleren....

Reply to
Nielsen

Jeg har spænding 2 x 28v ud sekundær på stikket så det må være ok. Der sidder et relæ ved siden af stikket P8. Jeg formoder det bliver trukket af et signal fra central enheden, og giver så føde til resten af strømforsyningen. Det signal vil jeg gerne om nogen kender det høre nærmere om. Jeg har jo 2 aktive højttalere der begge er tavse!

Jørgen NB.. det lader til at dette emne kører på to tråde, jeg prøver at svare alle.

Reply to
j.l.madsen

"j.l.madsen" skrev i en meddelelse news:190820041159315370% snipped-for-privacy@pre4press.dk...

Højttalerne styres (aktiveres) med en DC spænding på cirka 5 volt på Midterbenet (stel) og et af benene lige ved siden af, jeg kan ikke huske om det er det er benet til højre eller venstre for midterbenet. Du kan prøve med et 9 volt batteri, det skal kunne få lysdioden til at skifte fra rød til grøn. Der sidder så vidt jeg husker et par sikringsmodstande til en +/- 15 volt forsyning i højttaleren, check lige disse.

Det lyder bare mystisk at begge højttalere skulle være defekte.

Jeg har diagrammet liggende et eller andet sted hvis det bliver aktuelt.

mvh JBH

Reply to
JBH

Reply to
j.l.madsen

Så er det aktuelt med det diagram , hvis du kan finde det

Mvh

Jørgen

Reply to
Jørgen Lundøer Madsen