Li-Polymer...

Hej...

Er der nogen som VED om man kan tillade sig at tage et 3,7V Li-polymer
batteri og holde det på en konstant spænding på 4V (dets lade spænding er
opgivet til 4,2V).
Grunden til at jeg spørger er at mit elektronik arbejder på en 4V forsyning
og så var det jo oplagt at koble batteriet parallelt her ...
Batteriet er et 1,8Ah og kan lades 1C men min PSU er strømbegrænset til 1A
så jeg skulle aldrig kunne "misbruge" batteriet under opladning, men kan det
holde til kontinuerlig 4V forsyning ?

Det ville være fedt hvis der var nogen som vidste det med sikkerhed, for jeg
får lige så mange svar som der er sand på standen afhængigt af hvem man
spørger...

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Li-Polymer...
Det burde du kunne.Min lader holder batterierne på 4.23V indtil jeg piller
dem af.
Men køb en lille billig celle og  et forsøg med den. du burde kunne få en
til 75kr i en hobby butik.

Re: Li-Polymer...

forsyning
det
jeg
ellers spørd dpc (dansk polymer center) på dtu

Site Timeline