Li-ION og lader

Greetings!

Hvor køber man simple Li-ION-batterier og ladekredse til sådanne?

Jeg har overvejet at skrælle et par gamle mobiltelefoner, men jeg vil
helst lave det fra bunden - det er der mindre gætværk i.

Jesper G. Poulsen

Re: Li-ION og lader

Med hensyn til ladekredse så start her

http://www.maxim-ic.com/solutions/battery_management/index.mvp

Christian Treldal

Re: Li-ION og lader

Hvor finder jeg en prisbillig uC med indbygget 1-Wire? :-)

Jesper G. Poulsen

Re: Li-ION og lader

Du bruger vel hvad du har, og så denne dims

http://pdfserv.maxim-ic.com/en/an/app192.pdf

men ellers brug et par dage hos maxim, de har som regel en løsning klar.

Christian Treldal

Re: Li-ION og lader

Jeg har en 80C535 :-)

Okay. Jeg satsede bare på at der var én der havde noget i ærmet :-)

Det skal bruges til en alternativ forsyning til et radiostyret vækkeur.
Jeg har det med når jeg er på ferie og de mange ture har været hård ved
de dele der skal holde batterierne på plads. Nu vil jeg lave en løsning
der er mere vedligeholdelsesfri :-)

Jesper G. Poulsen

Re: Li-ION og lader

Og her var batterierne

http://www.actec.dk/acteckat.htm

Læs især Panasonic opladelige

Christian Treldal

Re: Li-ION og lader schulze
en simpel lader finder du hos din lokale hobbyhandler.
skal den være mere avanceret kan jeg anbefale en schulze
http://www.schulze-elektronik-gmbh.com
som også forhandles af hobbyhandlere.

Re: Li-ION og lader schulze

Jeg har ingen lokal hobbyhandler... :-(

De er dyre. Det er ikke besværet værd for mig. Maxim, derimod, plejer
at sende samples. :-)

Jesper G. Poulsen

Site Timeline