LG 20E20X Periodisk Fejl

Hejsa

Jeg sidder med overstående tv og troede faktisk jeg havde fixet det,
men åbenbart ikke helt

Det har en sjov periodisk fejl der kan vise sig fra kold start eller
fra en varm start, der er simpelt hen sort skærm, osd og lyd virker
fint, og kan få billede på ved at banke med en skrue trækker oven på
sådan en tin boks.

Under den sidder der en tda8362b.

Mit gæt er en løs forbindelse men kan ikke helt regne ud hvor, har
haft tjekket lodninger og haft dem lodet om omkring den tda, men
fejlen er der stadigt.

Nogen guldkorn ?

Mvh
Ronni

Re: LG 20E20X Periodisk Fejl

Efterlod stelforbindelser.....

Re: LG 20E20X Periodisk Fejl

nogle løse forbindelser i stikne med strøm til backlight?? er der stadig
  liv i displayet men bare uden backlight, når fejlen er der?

mvh.

Jan Rasmussen

Re: LG 20E20X Periodisk Fejl
On Tue, 14 Jun 2005 21:47:07 +0200, Jan Rasmussen

hejsa

Stel forbindelser er efterlodet, men vil da lige prøve at tjekke igen

Det skal lige siges at når først fjernsysnet er tændt så kører det
bare..ingen problemer overhovedet.

backlight?

Det er da kun lcd/tft der bruger det hvis jeg ikke tager fejl ?

Mvh
Ronni

Re: LG 20E20X Periodisk Fejl

Ehm.. undskyld mig, jeg læste en hel anden modelnummer, nej, der er ikke
backligt i en CRT (ja det skulle da lige være glødetråden..)

der er nok en god chance for det er lige omkring den ic som du er inde
på... er H-drive der når der ikke er billede på?? (er der glød i røret?)

Mvh.

Jan Rasmussen.

Re: LG 20E20X Periodisk Fejl
On Wed, 15 Jun 2005 14:26:38 +0200, Jan Rasmussen

Hejsa

Ja der er fint glød i, OSD er oxo funktionelt.

Jeg har haft lodet det hele efter idag og fejlen findes stadigt..

Og kan stadigt få billede på ved at give fjernsynet et dask på
printet, men kan ikke fremprovokere fejlen (Altså få den til at gå i
sort skærm når der først er billede på)

Mvh
Ronni

Re: LG 20E20X Periodisk Fejl

Fint billede ud af scart når fejlen er der?

Mvh. Jan

Re: LG 20E20X Periodisk Fejl

Det kan jeg ikke svare på, har intet der forbindes via scart eller
andet..har kun tv'et

Mvh

Re: LG 20E20X Periodisk Fejl
I forbindelse med tda8362 sidder ofte en delay-IC tda 4661. Kontroller også
forbindelserne til denne. Her delayes R-Y og B-Y signalerne.

Site Timeline