Levetid for fladskærme ?? - Page 2

Re: Levetid for fladskærme ?? [ LED-tv ? ]

Det plejer at være 105 graders, i hvert fald. Og jeg går da ud fra det er
typer beregnet til switchmode. Men de holder ikke alligevel, og jeg gætter
på det er fordi de sidder for varmt. Det er jo sjældent man ser udtørrede
lytter i f.eks. PC strømforsyninger, for der er blæser på. Undtagelsen er
dem der sidder i standby 5V delen, de dør også ret tit, fordi de er i drift
konstant, og uden blæseren kører. Lytter i bundkort holder også generelt
godt, bortset fra hvis det er dem med forkert væske fra fabrikken,
selvfølgelig.

På LED-TV er der godt nok ikke nogen inverter til lysrør, men der sidder vel
til gengæld noget switchmode til at drive lysdioderne. Og den reducerede
tykkelse gør det jo ikke nemmere at holde lytterne kolde. Jeg har ikke haft
nogle LED'er til rep endnu, men de er jo også ret nye. Det kommer nok snart.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Site Timeline