Levetid for fladskærme ??

Hvad er jeres erfaringer med dette - jeg synes der er en tendens til,
at de liiige kan holde i garatiperioden - af de 5 jeg har haft er 3 af dem
gået i stykker liiige kort tid efter garantiperioden udløb.

Selvfølgelig ved jeg godt, der ikke er indbygget en timer til at holde styr
på dette. Fabrikanterne står jo også over for forskellige længder af garanti
perioder, men jeg synes ikke de holder ret længe.

Hvad si'r I ?

Mvh KS

Re: Levetid for fladskærme ??
Hej KS

Hvad er det for en garantiperiode du taler om ?

Max

Re: Levetid for fladskærme ??
Den i købeloven !

Mvh KS

Re: Levetid for fladskærme ??

Garanti findes ikke i købeloven, det var i gode gamle dage.

Mvh Hauge

Re: Levetid for fladskærme ??

Der er ingen garanti omtalt i købeloven.

Re: Levetid for fladskærme ??
Hej KS

Der findes ingen garanti i henhold til købeloven,
garanti er noget din leverandør kan give dig, men
så skal han stille dig væsentlig bedre end købeloven
gør og sørg for at få det skriftlig.

Købeloven taler om reklamationsret. Her gælder en
formodningsregel hvor man skal kunne sige at
fejlen var til stede allerede på det tidspunkt man
købte apparatet. De første 6 måneder (tror jeg)
skal forhandleren bevise at det ikke var tilfældet
og resten af tiden (2 år) er det så køber der har
bevisbyrden. Og selv om man har 2 år's
reklamationsret på produkter, ja så er det ingen
sikkerhed for at produktet kan holde i de 2 år.
F.eks. fabrikanter af batterier og pære har
overbevist forbrugerrådet om at det ikke er
teknologisk mulig at lave produkter hvor man
er sikker på 2 års levetid, og lur mig om ikke
skærmfabrikanter kan komme med samme
muligheder.

Max

Re: Levetid for fladskærme ??
Du skulle da ha' skrevet en doktordisputas ...
jeg ska' bare ha' min skærm repareret !

Mvh KS

Re: Levetid for fladskærme ??

Så send den til rep.

/Hauge

Re: Levetid for fladskærme ??

Så kender vi dig igen. Når du tager fejl, sviner du folk til.

Her, er, hvad du har brug for:
http://www.elektronik-centret.dk /

Men som jeg allerede har skrevet, så koster det mindst 1500 kr at få
det lavet.

Du er jo så dygtig til elektronik, hvad med at lave den selv?

Re: Levetid for fladskærme ??
Hej KS

Hvor ved du fra at jeg ikke har skrevet en ?

Så send den til reparation, men det er
måske en for stor opgave ?

Max

Re: Levetid for fladskærme ??
Om du har skrevet en doktordisputas,
ved jeg skam heller ikke, men det jeg efterlyste
var jo bare nogle erfaringer med holdbarheden
af disse skærme.

Mvh KS

Re: Levetid for fladskærme ??

Ja som én af tingene, men du kom med forkerte oplysninger mht. garanti,
derfor blev du rettet og blev så pisse sur.

/Hauge

Re: Levetid for fladskærme ??

???
Nu er det altid en godt, hvis man forstår at finde det
væsentlige i et budskab !
- der er da plads til forbedring, må man sige !

Mvh KS

Re: Levetid for fladskærme ??

Ja du har meget at lære endnu.

/Hauge

Re: Levetid for fladskærme ??

Ja, forhåbentlig !

Mvh KS

Re: Levetid for fladskærme ??

Har rep'et lidt på forskellige, dog lidt ældre, men tendensen er ret klar,
lytterne er for små og sidder for varmt. Det er oftest i backlight
inverteren, men også tit i strømforsyningen. Den mest typiske er at
backlight tænder når apparatet startes, og efter få sekunder går ud evt. med
lidt flimmer først. Så er det typisk inverterens afkoblingslytter der er
tørret ud.

Jeg plejer at skifte dem til nogle fysisk større, så er der mere væske at
fordampe af, og så burde det holde lidt længere.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Levetid for fladskærme ?? [ LED -tv ? ]

Hej Ulrik

Gør det samme sig gældende ved LED-tv?

De er jo ultratynde 2-3 cm.

Er det standard lav-ESR lytter der sidder i dem?

Glenn

Re: Levetid for fladskærme ?? [ LED-tv ? ]

Højst sandsynligt.

Problemet er at lortet er blevet for billigt, så de skal spare, hvor
der spares kan. Det går så ud over kvaliteten og størrelsen på
elektrolyttere.

Re: Levetid for fladskærme ?? [ LED -tv ? ]

Det er jo fordi "vi" vil have 42" Full-HD plasma til 3999,- i Bilka og
andre steder.

Do. ovenstående.

Mvh
Martin

Re: Levetid for fladskærme ?? [ LED-tv ? ]

Lige præcist....