Let programmering af Pic12c508

Jeg har vE6%ret lidt inde pE5% det fF8%r,men er ikke kommet til nogen
lF8%sning

Jeg skal programmere en Pic12c508 til at tE6%nde og slukke 5 leds i div
mF8%nstere.

Hvad er det nemmeste program til dette simple formE5%l.?
Jeg har ikke den store erfaring i pic programmering.

Der mE5% findes nogle fE6%rdige eksempler hvor jeg bare kan E6%ndre tiden
for hF8%j /lav ?

Jeg skal programmere ca 75 kredse med smE5% varitioner sE5% ikke der er 2
der er ens.
De skal bruges til at tE6%nde og slukke lyset i husene pE5% et
modelbaneanlE6%g.
(alle stE5%r jo ikke op og gE5%r i seng pE5% samme tid)20%

mvh. Ole Vedel

Re: Let programmering af Pic12c508

mikroBASIC vil være et godt bud. Den er nem at komme igang med og gratis, så
længe din kode ikke fylder så meget.
http://www.mikroe.com/en/compilers/mikrobasic/pic/index.htm

Der følger en masse eksempler med, som er nemme at redigere til forskellige
formål.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: Let programmering af Pic12c508

Har du overvejet at sætte dem alle sammen på den samme serielle ledning
så du kan styre alle lys centralt (evt. fra en pc)?

På den måde bliver alle dine mini-ihc pic'er ens og du kan nemt ændre på
mønstre og synkronisere mellem husene.

Via rs232 sender du så bare 3 bytes kommandoer i stil med:
S<hus-nummer><bits>: For at sætte alle lys i huset på en gang

N<hus-nummer>: For at registrere et nyt hus (pic'en gemmer kun id'et som
sit eget i sin EEPROM hvis en eller anden port er kortsluttet til nul/+)

Har du overvejet at købe pic'erne hos microchip direkte?

Du kan f.eks. få 100 af dem her til 690 kr + shipping og de har 12 IO
ben så du kan få 11 lys/hus el.:
http://www.microchipdirect.com/ProductDetails.aspx?Category=PIC16F630&mid10%&Sort=PackageType
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId13%35&dDocName=en010211

MHT. programmering har jeg selv programmeret pics direkte i assembler,
det er ikke så svært som man skulle tro, men det er nok ikke til den
store hjælp:)

Site Timeline