LEDs til ambient light

Hejsa

Jeg tænker på at lave noget ambient light til at sætte bag mit TV.
Tanken er en række LEDs, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad/hvilke
der er bedst.
Hvilke LEDs kan anbefales?
Og er der noget ved at lave et lille kredsløb og smide dem direkte på 230V
eller er det bedst med en trafo?
Biltema sælger sådan nogle fine 1,5-12V/1A trafoer for en 50'er, den udgift
gør mig ikke fattig ;o)

Mvh
Benjamin

--
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your

Fordi ?

Hvilken farve ønsker du ?

Er meningen med ambilight ikek at den følger billedet i
farvesammensætning og lysstyrke, så man snydes til at tro at billedet er
bedre end det vitterligt er ?

Re: LEDs til ambient light

Tror den bedst løsning vil være nogle enkelt meget kraftige (men dyre)
lysdioder fremfor en million svage...
F.eks. luxeon: http://www.dotlight.de/shop/index.php/cPath/220

Nu ved jeg selvfølgelig ikke HELT hvad du vil opnå, men hvis de skal være
hvide så sørg for at købe "warm white", den kolde blå farve af almindelige
hvide lysdioder er ikke særlig fed til belysning...
http://www.dotlight.de/shop/product_info.php/cPath/220_159_160/products_id/3
33

udgift

For din egen og andres sikkerheds skyld så brug en transformer! Hvis du skal
bruge endnu mere strøm kan du evt. købe en billig lader til bilbatterier
f.eks. de kan fås i 4A udgaver uden at koste alverden.

Brian

Re: LEDs til ambient light

kunne IKEA's billige løsning være en ide?
http://www.hifi-forum.de/viewthread-96-6795.html

/Jens

Re: LEDs til ambient light
Der er bla nogle her der har lavet en løsning på den rette måde med RGB
Dioder så farverne tilpasses.
Er bla en del links til desse RGB Stripes med controler dertil mm.

Den er så bare på tysk
http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid56%060