Ledningstykkelse - Page 2

Re: Ledningstykkelse

Næh, vi har fundet du af at spændigsfald over en ledning ikke
nødvendigvis giver lavere strøm gennem ledningen. Ergo kan man ikke
kategorisk tale om at strømmen falder.

Re: Ledningstykkelse

Nej selvfølgelig ikke. Jeg tænkte på den endelige belastning - og i sådant
tilfælde er det jo ikke heldig, at ledningen alene er med til at fyre for
gråspurvene. Det er nok også derfor jeg anbefalede 2½# - specielt ved
lavspænding.

Det kan jo heller ikke nytte noget, at skinnerne smelter, hver gang et af
dine tog vælter.:-)
Karsten H. Jensen
Re: Ledningstykkelse

Nej, strømtab findes ikke i ledninger, med mindre at der er overgang i
dem....

Re: Ledningstykkelse

"Faldt" lige over

http://www.sik.dk/global/publikationer_og_blanketter/Artikler/Oevrige_artikler/Bedre_lavvoltlysinstallationer.html

hvor du længere nede på siden kan se tabeller for ledningstværsnit ved 12 V.
etc.
Karsten H. Jensen