Ledningsføring i skillevæg

Hej folkens,

Jeg kan ikke finde nogen gruppe dedikeret til elektrikere o.l. så jeg
prøver lykken her. Er jeg på afveje så henvis mig venligst til rette
gruppe.

Vi er ved at istandsætte et gæsteværelse i et hus fra 50'erne.
Skillevæggen mellem gæsteværelset og spisestuen er, så vidt jeg kan
se, opbygget af et 35mm tykt skelet og på gæsteværelsets side er der
på dette skelet påsømret brædder i en vinkel på 45 grader. På
spisestuens side er der påsømret brædder lodret.

I væggen er der monteret en stikkontakt med afbryder på begge sider.
Oppe på loftet er ledningerne godt nok trukket i et metalrør fra
loftsdåsen i gæsteværelset og ned i væggen, men jeg tror ikke dette
rør går hele vejen ned til dåserne i væggen.

Og nu til spørgsmålet: Jeg ved at ledninger enten skal trækkes i et
kabel eller i et rør. Gælder det også for en væg af denne slags? Er
der her tale om en ulovlig installation?

Jeg så for nogen tid siden et link til stærkstrømsreglementet, er
nogen rare at poste det igen?

Venlig hilsen

Torben

Re: Ledningsfring i skillev g

Prøv med news:dk.teknik.el :o)

Mvh
Benjamin

Re: Ledningsføring i skillevæg

Den ligger ellers lige ved siden af - news:dk.teknik.el

Site Timeline