lednings skjuler

Hej,

På mit arbejde er der monteret nogle sorte platic-spiraler omkring ledninger
ved vores (computer)borde. Det er sådan en slags fleksibelt "rør", lidt a la
en forvokset udgave af de gammeldags spiralledninger mellem telefon og
telefonrør.

Jeg kunne godt bruge sådan en til at holde styr på de ledninger der går hen
til vores fjernsynbord - da boret bliver kørt frem og tilbage er det vigtigt
at det er fleksibelt.

Hvad hedder sådan en tingest, og hvor kan man købe den?

mvh
Michael

Re: lednings skjuler
ledninger
la
hen
vigtigt

cable eater kalder man dem vist.. man kan købe små mængder i fx
byggemarkeder inkl.værktøj til indføring. for omkring 100,-

Re: lednings skjuler
Hejsa

Kan fx. købes i Århus Radio Lager, 8624 6422
Kaldes vist spiral-ledning-skjuler, i hvert fald så ved de hvad det er, når
du siger sådan ;)

Mvh Hauge

Re: lednings skjuler
  Hejsa
  Jeg har set dem i jem og fix, så prøv den hvor du bor, jeg husker ikke hvad
den hedder, og desværre heller ikke prisen, men den er i et sæt incl. værktøj
til ilæggelse af ledningerne.

  Mvh
  Peter M.

Re: lednings skjuler

hvad
værktøj

Silvan har dem også - både sorte og hvide

Alletiders opfindelse

Mvh.
Jensn

Re: lednings skjuler
Ikea er din ven !

ledninger
la
hen
vigtigt

Re: lednings skjuler

Som andre har foreslået, Silvan og Ikea. Dem, de har i Silvan, er dog ikke
for kønne, er ret stive i det og også for store til de felste ting i
hjemmet. Jeg har hos en lokal elektriker (Kbh, Østerbrograde ved søerne)
købt en noget mindre en, der er sort og ligner spiralledningen til en
telefon. Den kan holde 3-4 ledninger. Den kostede 65 kroner for en meter.

MVH

Peter

Re: lednings skjuler

Oprindelig var det et AMP produkt der hedder SPIRAP, og hvis man kan
få den type får man et meget godt produkt at arbejde med.

Mvh Max

Re: lednings skjuler

Vi har dem fra Wexøe med bestillingsnummeret SPS 30.

Klaus

Re: lednings skjuler

Og gik så lige systemet igennem, vi har i 5 mm spring fra 10 til 40 mm :-)

Klaus

Re: lednings skjuler
Det lyder lige som det jeg er på udkig efter.

Det vil jeg undersøge nærmere - tak for hjælpen,
Michael

Re: lednings skjuler

... og Bilka sælger dem også :)

Re: lednings skjuler
http://www.cableater.dk /

Mvh Thomas Strandvig

Re: lednings skjuler

Ja, det er netop det jeg har brugt flere kasser af til sådan noget lort af
lednignsophængsopgaver :-/

Re: lednings skjuler

Men det er ikke spiraler.

Mvh Max

Re: lednings skjuler

Nej, de andre havde jeg set i byggemarkeder - og de ER grimme. Jeg prøver om
jeg kan finde nogle SPIRAP'er :-)

mvh
Michael

Re: lednings skjuler

De er desværre bare så grimme at se på.

Da vi flyttede firmaet til nyt kontor var det dem der kom frem til at
skjule ledninger med. I vores afdeling blev de pænt afleveret igen. De
er da ikek til at hulde ud at se på, ved siden af ens 19" fladskærm og
den bærbare. Her kom "spiralerne" frem i stedet.