Leder efter en gruppe til spgm om lommeregnere (TI89).

Håber dette er den rigtige.

Hvordan laver man kubikrod på en TI89?

--
Everything goes wrong...

Re: Leder efter en gruppe til spgm om lommeregnere (TI89).
Hejsa

Som på de fleste andre:

Tasten X i Y'te. Hehe, er lidt svært at skrive.
X i -3

X^-3

Men gruppen er forkert, men kan ikke lige henvise til en bedre.
/Hauge

Re: Leder efter en gruppe til spgm om lommeregnere (TI89).

Du mener vel X^(1/3) ?

/Kenneth

Re: Leder efter en gruppe til spgm om lommeregnere (TI89).
Hejsa

Ups, ja.. Sorry

/Hauge

Re: Leder efter en gruppe til spgm om lommeregnere (TI89).

X^(1/3)
Kvadratrod er X^(1/2) - Så kan du vel selv regne ud hvordan det hænger
sammen ;)

For øvrigt plejer de at være hjælpsomme i dk.videnskab - selvom det måske
heller ikke er den mest relevante gruppe...

Brian

Re: Leder efter en gruppe til spgm om lommeregnere (TI89).

 på min 83'er ligger det i en undermenu.. mener det er math menuen... menu
knappen ligger lige omkring 2'nd.. men der er nok ikke samme menuer deri..
men jeg tror bestemt den ligger i en af menuerne

Kasper

Re: Leder efter en gruppe til spgm om lommeregnere (TI89).
Hvad i alverden snakker i om ???

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Som syntes kubik rødder er noget med motorcykler og rygmærker.

Re: Leder efter en gruppe til spgm om lommeregnere (TI89).

Den er der ikke på min TI-89 ihvertfald (Eller også har jeg ikke fundet den
endnu...).

Brian

Site Timeline