LED strømforsyning

Hejsa
Jeg har få fat i en strip med hvide LED og har lige et spørgsmål vedr. PSU.

Det er 12v (Forbrug ca. 0,3 - 0,4 amp pr. meter)

Det skulle vel ikke være noget problem i at bruge en 12v 1,5Amp omformer
til sådan en strip?

/Ivan

Re: LED strømforsyning

Ikke hvis den leverer jævnspænding, og strippen er 5-3,75m. eller kortere.

Mvh. Uffe Ravn

Re: LED strømforsyning

På grund af tabet i de meget tynde baner på sådan en strips, så er der
mindre og mindre forbrug pr. meter, jo længere man kommer væk fra
tilslutningen.

Mvh Hauge

Re: LED strømforsyning

Ja, og din pointe er?

Mvh. Uffe Ravn

Re: LED strømforsyning

At man ikke kan regne med at et 5 meter stykke strip bruger 5 gange det
som én meter bruger.

Og ja, det har betydning.

/Hauge

Re: LED strømforsyning
Ivan formulerede spørgsmålet:
HVIS vi lige antager at der ikke er modstande eller anden elektronik ud
over LED'er på strippen:

Du bør bruge den medfølgende strømforsyning, eller en forsyning
beregnet til at strømføde

LED er strømstyrede, så det kan være at 12.0v er for lidt, og 12.2v er
for meget.

Det kommer an på hvor stiv og reguleret forsyningen er.

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: LED strømforsyning
jeg har bare fået strip'en med LED'er, så der er ingen omformer med.
Havde så en 12v omformer liggende på hylden derhjemme. Men det er vel
bare at prøve, så?

/Ivan

Re: LED strømforsyning

Jeg har købt nogle ruller i J&F, som jeg bruger til forskelligt, lige
fra 30cm til 10m. De virker fortræffeligt fra ~8V og til ~18V DC med en
svag forskel i lysstyrken som følge af spænding.
På de lange kan jeg ikke visuelt se forskel på første og sidste led
[eller LED] i kæden.

//finn

Re: LED strømforsyning

Det er der på langt de fleste, jeg er i hvert fald ikke faldet over
andre typer (som strips altså).

/Hauge

Site Timeline